עובדות שלא ידעתם

7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם: כמה פעמים נכבשה ירושלים ומה מחירו של מקף שנשכח?

וגם: למה נהגו מבקרים עשירים בדיסנילנד להביא עימם מלווים בכסאי גלגלים, ומה גרם לכלבים שפעלו בגראונד זירו לפתח דיכאון?

  • י"ד אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש...מתכנת ששכח להקליד מקף אחד בקוד של טיל אמריקאי חדשני בשנת 1962, גרם לו להתפוצץ זמן קצר לאחר השיגור? המקף הזנוח עלה לנאס"א סכום שווה ערך ל-630 מיליון דולרים בימינו.

2.  האם ידעתם ש...דיסני התירה במשך שנים למבקרים נכים בפארק השעשועים שלה לעקוף את התור ביחד עם עוד 6 אורחים, מה שגרם להתפתחות שוק שחור של מבקרים עשירים ששכרו מלווים בכסאי גלגלים?

3. האם ידעתם ש...לכלבים יש חריצים בחלק החיצוני של הנחיריים, מה שמאפשר להם לנשוף אוויר מבלי לפגוע בחלקיקי הריח באף? באופן זה כלב יכול לנשום מבלי לאבד את הריח שאחריו הוא עוקב.

4. האם ידעתם ש....כלבי הצלה שפעלו באתר הגראונד זירו אחרי הפיגוע בבנייני התאומים פיתחו סימפטומים של דיכאון מאחר שהצליחו למצוא רק גופות, לא בני אדם חיים?

5. האם ידעתם ש...בהיסטוריה הרפואית עד היום ידועים בסך הכל 11 מקרים של אנשים ששתו לשוכרה כה הרבה עד שאחוז האלכוהול בדמם היה גבוה מאחוז אחד? חמישה מהמקרים הללו תועדו באותה מדינה: פולין.

6. האם ידעתם ש...כאשר העיר פאריז שוחררה מידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, המפקדים הבריטיים והאמריקאים רצו שרק חיילים לבנים יצולמו משוחררים את העיר? רק 40% מהצבא הצרפתי היו לבנים, ולכן כל החיילים השחורים הוצאו מהיחידות המשחררות והוחלפו בחיילים לבנים מיחידות האחרות.

7. האם ידעתם ש...במשך ההיסטוריה שלה עד היום, ירושלים נחרבה פעמיים, הייתה תחת מצור 23 פעמים, הותקפה 52 פעמים, ונכבשה או שוחררה 44 פעמים?

תגיות:עובדותפאריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה