חדשות בארץ

רוצים לקבל אישור מחלה? מהיום לא תצטרכו להגיע יותר לרופא

משרד הבריאות פרסם לאחרונה שורת הנחיות לרופאים, הנוגעים להוצאת אישורי מחלה – בלי לפגוש את הפציינטים

  • י"א אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישור מחלה – מהיום בלי צורך בביקור אצל הרופא:  בית המשפט פרסם בימים האחרונים הנחיות לרופאים, הנוגעות למתן אישורים לפציינטים – ללא צורך בביקור רפואי. משמעות הדבר הוא, שביקורינו במרפאות יפחתו, והשירות יינתן בעיקר באופן טלפוני.

במשרד סייגו את האישור, כך שיוכל להינתן בידי הרופא לעד ארבעה ימי היעדרות בלבד. במקרים מיוחדים, יוכלו להינתן אף ימי מחלה נוספים, כמו במקרה של פציינט לאחר ניתוח, שזקוק להתאוששות.

בנוסף, רופאים לא יידרשו לכתוב יותר את סיבת המחלה של הפציינטים על גבי האישור, אלא לרשום מעתה כסיבה רק "עקב בעיה רפואית הרשומה בתיק הרפואי". זאת, כדי למנוע ממעסיקים להחליט האם מדובר בסיבת מחלה המצדיקה את ההיעדרות או לא. אולם, בתיק הרפואי עצמו, יידרשו הרופאים לכתוב את הסיבה.

בנוסף, ציין המשרד כי לרופא תיאסר האפשרות להנפיק אישור רפואי "בדיעבד" לפציינט – אולם סייג זאת בהתאם לשיקול דעתו של הרופא, ובכל מקרה, לאישור שלא נוגע ליותר מאשר לחודש הקודם, ושוב - ללא יותר מארבעה ימי מחלה.

באופן דומה, על רופאים ייאסר לתת אישור רפואי "עתידי", שמגדיר מראש תאריך מסוים כתאריך מחלה.

בכל מקרה, אישור רפואי למחלה, יוכל להינתן לעד כ-30 יום בלבד. אישורים לתקופות ממושכות יותר יוכלו להינתן רק בידי רופא מומחה או רופא יועץ, ואלה יוכלו להנפיק אישור גם לפחות מכך - ולא יהיה יותר צורך לפנות לרופא המשפחה לשם כך.

משרד הבריאות התייחס גם לילדים בבתי הספר, וטען כי היעדרות של ילד מבית הספר שאינה עולה על ארבעה ימים – אינה מחייבת יותר אישור רפואי.

תגיות:אישורמחלהרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה