פעילות הידברות

המשדר ההיסטורי של הידברות: 15,000 קבלות ומצוות - ביום אחד

המשדר הארוך והמיוחד של ערוץ הידברות במהלך תשעה באב, הוביל ל-10 קלסרים מלאים בקבלות טובות, שהוגשו לברכת גדולי הדור. צעד קטן לכל יהודי - צעד גדול לעם ישראל

  • י"א אב התשע"ז
אא

בתשעה באב נערך בערוץ ואתר הידברות יום שידורים היסטורי, מתחילת הצום ועד צאתו. במשדר המיוחד השתתפו הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, הרב יגאל כהן, הרבנית ימימה מזרחי ועוד רבים. את המשדר המיוחד הנחה גולן אזולאי.

לא לחינם נערך המשדר המיוחד הזה: במהלך כל ליל תשעה באב ויומו, הצפייה באתר שברה שיאים: כ-220,000 ביקורים נרשמו באתר במהלך היום, לא כולל צפיות נוספות ברשתות החברתיות, שמנו מאות אלפים נוספים.

מרכזו של המשדר המיוחד הזה היה הפרויקט הענק של הידברות לתשעה באב – ספר הזכויות.

"במהלך מלחמת צוק איתן ישבנו, בהנהלת הידברות, וחשבנו איך אפשר לתת 'כיפת ברזל רוחנית' לטובת החיילים ועם ישראל", מספר ניר גרמי, סמנכ"ל הידברות. "וקבלה בידינו, שברגע שיהודים מקבלים על עצמם מעשה טוב או מצווה מיוחדת – זו דרך שבה הקב"ה מגן ומציל. כך החלטנו ליצור משדר טלוויזיוני מיוחד שרותם יהודים לקבל על עצמם קבלות ומצוות. הבאנו את מיטב הרבנים, ותוך 3 שעות התקבלו אצלנו קרוב ל-3,000 קבלות של יהודים בנושאים שונים – שבת, תפילין, צניעות, טהרת המשפחה, לשון הרע ועוד המון. קיבלנו זאת מרחבי כל העולם – ארה"ב, אירופה, סין. אנשים באמת נרתמו לזה.

"למחרת הרב זמיר סיפר שהוא שם לב שזה היום היחידי שלא היו בו קסאמים, למרות הלוחמה. היה שקט, אף חייל לא נשרט, ואף טיל לא נפל.

"החלטנו ליזום פרויקט דומה בתשעה באב, כשכולם אבלים ומצרים על החורבן. דווקא ביום זה, כשיש צפיית שיא בערוץ ובאתר הידברות, ניסינו לגרום לאנשים להגיע לתשובה ולמעשים טובים. אנו ידוע שקבלות עושות את נחת הרוח הכי גדולה לקב"ה. לכן פתחנו מיזם היסטורי – ספר הזכויות. כל מי שלוקח על עצמו מצווה, נכנס לספר, ושמו מועבר לברכת גדולי הדור".

בהידברות מציינים בסיפוק רב את ההישג האדיר – כ-15,000 קבלות התקבלו במהלך יום תשעה באב. הקבלות הגיעו מכל קצווי הארץ וכמובן גם מחו"ל, בהרשמה באתר, ב-SMS ובהודעות קוליות. אפילו מכלא רמלה התקבלו שיחות עם קבלות מיוחדות. אנשים רבים קבלו על עצמם קבלות מהותיות, לעיתים כאלה שכבר המתינו זמן רב, וביום זה קבלו "דחיפה" מיוחדת לקבל אותן על עצמם. כל קבלה כזו היא צעד קטן לאדם אחד, אך צעד גדול לעם ישראל כולו.

הנה מספר קבלות לדוגמא שהגיעו לספר הקבלות של הידברות:

"לא לדבר לשון הרע כל יום במשך שעתיים", "קבלתי על עצמי מצוות צדקה ותפילין", "להשלים עם אחותי, אחרי נתק של שלוש שנים", "לאהוב כל אדם באשר הוא", "לברך ברכת המזון בכוונה", "לעבוד על מידת הכעס", "נטילת ידיים וברכות השחר כל בוקר", "לכבד יותר את אבא ואמא", "ללמוד שתי הלכות בכל יום", ועוד קבלות רבות מספור.

7 קלדניות התייצבו מיד במוצאי תשעה באב, על מנת להקליד את כל הקבלות שהגיעו להידברות דרך התא הקולי או המסרונים, ולהדפיס אותן בספר הזכויות – שיהפוך לפי הצפי ל-10 קלסרים מלאים בקבלות.

ביום ט"ו באב יובאו בע"ה הקלסרים הללו לפני גדולי הדור: הרב חיים קנייבסקי, הרב שלום כהן, רבי דוד אבוחצירא והמקובל הרב דוד בצרי. הרבנים יברכו את היהודים שקיבלו את המצוות, בתקווה כנה שבזכות הקבלות הללו, יקרב אלינו הקב"ה את הגאולה השלמה, אמן.

תגיות:קבלותפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה