אמונה

"שתהיי ראויה במעשיך ובמידותיך לבעל תלמיד חכם"

מדוע יש בדורנו בעיות שלום בית כה רבות? ואיך נוכל לקבל את הישועה הנצרכת לנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זיכני ה' יתברך ולימדתי במדרשיה של בנות במשך כמה שנים, במשך אותם שנים נתבקשתי פעמים רבות ע"י תלמידות המדרשה "הרב תברך אותי שאזכה לבעל תלמיד חכם בעל מידות טובות" וכיו"ב.

בתחילה אכן בירכתי את אותן תלמידות בשמחה רבה, אמנם במשך הזמן הבנתי שאף שאני מברך בת ישראל צנועה וחסודה, אבל יכול להיות שאני מקלל חלילה את אותו תלמיד חכם, שהרי אם היא לא ראויה לו במידותיה וביראת השמים שלה, הרי היא זכתה במתנה גדולה מאין כמוה, ואילו הוא חלילה ההיפך. ומאז בכל עת שנתבקשתי לברך עניתי "יהי רצון שיעזור לך הבורא יתברך שתהיי ראויה במידותיך ובמעשיך להתחתן עם בעל תלמיד חכם".

ולכן כל אותם בנות צדקניות שמחכות לבעל המושלם, ואינם מוכנות להתפשר על פחות מזה, קודם בקשתם ותפלתם לזכות לזיווגם, יתפללו וישתדלו להיות ראויות לבן זוגם, כגון במידה החשובה ביותר "מידת הענווה", שהרי דרכו של בעל תלמיד חכם להיות שפל וכנוע, ואם חלילה רעייתו עדיין לא זכתה במידת הענווה יכולה היא להגיע לידי זלזול בכבודו, ולפגיעה תמידית בו ובתורתו.

"אלוהיהם של אלה שונא זימה" - אם רצונך לפגוע באומה זו תכשיל אותם בענייני צניעות, וכך תצליח לפגוע בהם (סנהדרין קו). דברים אלו אמר בלעם הרשע – שהיה המכשף הגדול בהיסטוריה – לבלק מלך מואב, אחרי שלא הצליח לקלל את עם ישראל, מפני שראה שצנועים הם, כמו שאמרה התורה (במדבר כד, ה) "מה טובו אוהליך יעקב", שחלונו של זה אינו פונה לכיוון חלונו של האחר, כדי שלא יראו האחד לתוך ביתו של השני.

נשים רבות ויקרות מחפשות ישועות בענייניים שונים, זיווגים, פרנסה, ילדים, שלום בית, בריאות, לידות קלות וכו', ופונים לרבנים לקבלת עצה וברכה, ועדיין אינן מבינות שמפתח הברכות והישועות נמצא בידיים שלהן, כמו שנאמר (שמות כה, ח) "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", אם אנחנו נתנהג בקדושה, כפי רצון הבורא, דהיינו בבגדים צנועים ובהנהגות צנועות, אזי מבטיח לנו הבורא יתברך שהוא ישרה בתוכנו, וכששכינה שורה בביתו של אדם באים אחריה כל הברכות שבתורה, וחלילה אם הדבר הפוך, דהיינו חוסר בקדושה, וצניעות, אזי במקום שהשכינה תשרה בביתם שורה בביתם הסיטרא אחרא, ולכן לפני שאנחנו באים בטענות ובבקשות כלפי הבורא יתברך, מוטב שנבדוק בעצמנו האם דרכנו תואמות לרצונו יתברך, ואם לאו קודם נתקן את הדברים, ולאחר מכן ודאי שתתקבל תפילתנו ברצון.

 

מיהו הגורם לצרותינו

אחת הבעיות הגדולות בדורנו היא שלום בית, ולצערנו אחוז הגירושין בדור האחרון עולה באופן מדאיג, עד שכמעט בכל יום פונים אלי משפחה נוספת על בעיות שונות, כדוגמת חוסר באהבה, או חוסר בהתאמה, מריבות בלתי פוסקות וכו'.

אחת השאלות הראשונות שאני שואל את בני הזוג: האם יש בביתכם אינטרנט שאינו מסונן? ולפליאתי הרבה פעמים התשובה היא: כן!

תארו לעצמכם אחים יקרים, בעל שמגיע לביתו ומתחיל לשוטט ברחבי הרשת, ורואה נשים יפות ומגוונות, וכשמגיע זמן ארוחת הערב במעבר חד עובר להסתכל על רעייתו, האם היא תהיה יפה בעניו לאחר כל מה שראה?

כך הדבר גם לגבי אישה שרואה סרטים שונים ומשונים, ורואה שם גברים גבוהים ויפים, והנה חוזר בעלה מהעבודה, לא כל כך גבוה, וגם לא ממש נקי ומסודר, ודאי שיהיה קשה בעיניה להעריך את בעלה!

ובכפל כפליים הדבר נכון לגבי חינוך הילדים, שבעוונותינו יכולים ללמוד הם באינטרנט או במכשירים אחרים כיצד להתחצף ולא להיכנע בפני ההורים, וזה במקרה הטוב, ובמקרים גרועים יותר עד כדי איך לרצוח!

ואם כך הדבר, איך עולה בליבנו השאלה למה אין לי שלום בביתי? למה איני מצליח בחינוך הילדים? אנחנו בעצמנו מביאים את הצרות לביתנו חלילה, ולכן כשיש בעיות בבית קודם לכל דבר אחר, נבדוק את מעשינו בתוך ביתנו, האם הם הסיבה לבעיות, ובעזרת ה' יחד עם הוצאת המעשים הרעים מביתנו יסתלקו עמהם גם צרותינו.

"בעלי לא אוהב אותי!"

"לאשתי נמאס ממני ורוצה להתגרש!"

- פעמים רבות שמעתי משפטים אלו מבני זוג שונים, ולאחר שחקרתי מעט, מדוע הדבר כך, גיליתי שהמתלונן עצמו הביא במו ידיו את המצב לידי כך.

פעמים שהבעל כועס וצועק כל הזמן בביתו, ובתוך דבריו פוגע גם ברגשותיה של אשתו, והדבר קרה כל כך הרבה פעמים עד שלאשתו נמאס מהתנהגותו, ורוצה להתגרש.

כך הדבר לגבי אישה שיוצאת מביתה לעבודתה וכדומה, מתלבשת בבגדיה היפים ביותר, ומתאפרת וכדומה, וכשמגיעה לביתה, למקום ששם היא אמורה להראות את יופייה לכבוד בעלה, נראית היא מוזנחת ולובשת סחבות. או שפעמים מבטלת את דעתו של בעלה, עד שנותנת לו את ההרגשה שאינו שווה כלום.

כבר לימדונו חז"ל בפרקי אבות (פ"ד מ"א) "איזהו מכובד המכבד את הבריות", אם אתה רוצה שאשתך תכבד אותך כראוי לך, תקדים אתה לכבד אותה, וכן אישה שמחפשת את אהבת בעלה תדאג שיהיה סיבות לאהבה זו, כגון להתנהג בכבוד לבעלה, ולהתנאות בפניו ולא בפני אחרים, וכמובן לדאוג שלא יהיה בביתם מכשירים שיגרמו לו לראות נשים אחרות, "איוולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף ליבו" (משלי יט, ג).

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס

תגיות:שלום ביתהרב יגאל כהןיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה