חדשות בארץ

מעורבות מסוכנת בירושלים: האם איראן נטלה חלק בליבוי המהומות סביב הר הבית?

המוני מוסלמים זכו מדי כמה שעות לקבל לידיהם ארוחות ארוזות, הכוללות סוגי מזון שונים ושתיה. על גבי האריזות, הודבק מנשר עם ציטוט ידוע של חמינאי "פלשתין תשוחרר! ירושלים היא שלנו"

  • י' אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרפובליקה האיסלאמית היתה מעורבת בהסתה ובליבוי ההתפרעויות שהתחוללו בשבועות האחרונים בירושלים. על פי הדיווח, איראן שלחה מימון להמוני הפורעים שהפרו את הסדר בעקבות הצבת המגנומטרים בהר הבית.

על פי הדברים, שפורסמו לראשונה ב'ישראל היום', המוני מוסלמים זכו מדי כמה שעות לקבל לידיהם ארוחות ארוזות, הכוללות סוגי מזון שונים ושתיה. על גבי האריזות, הודבק מנשר עם ציטוט ידוע של חמינאי "פלשתין תשוחרר! ירושלים היא שלנו", עם כיפת הסלע והדגל הפלשתיני ברקע.

בתקשורת הפלשתינית נטען כי מי שעמד מאחורי חלוקת הארוחות היא עמותה שמופעלת על ידי תנועות נוער אירניות. גם אתרי חדשות ערביים, המזוהים עם משמרות המהפכה באיראן, דיווחו כי עמותות איראניות עומדות מאחורי "הסעדת הגיבורים הלוחמים לשחרור אל אקצה הנצור עד לניצחון על הכיבוש הציוני".

בכיר פלשתיני אמר כי "ברור לנו שהממשל בטהרן, באמצעות הזרועות הארוכות שלו, עומד מאחורי מבצע ההסעדה הזה. מדובר בסכומים שמגיעים למיליוני שקלים, והאיראנים מצאו את הפרצה לגזור את הקופון ולהעביר מתחת לאף של ישראל את המסר לציבור הפלשתיני שאיראן היא זו שדואגת להם. המנשר שהוצמד לכל אריזת מזון עם הציטוטים של חמינאי הבהיר היטב מי עומד מאחורי סלי המזון הללו".

הבכיר הוסיף וטען כי כוונת האיראנים לחלק מזון ושתייה למפגינים היתה ידועה למנגנונים הפלשתיניים, אולם אלו לא העבירו את המידע למערכת הביטחון בישראל בשל הקפאת שיתוף הפעולה והתיאום הביטחוני. "בשטח שבשליטה פלשתינית זה לא היה קורה", אמר הבכיר, "לא היינו מאפשרים לאיראנים דריסת רגל כזו, מכיוון שזה היה חוזר אלינו כבומרנג בתגובה של ארצות ערב. כנראה האיראנים הבינו שהם יכולים להפעיל את המבצע הזה בלי שהרשויות בישראל ישאלו יותר מדי שאלות. היה לנו מידע על הכוונה להם להקצות המון כסף לטובת סלי המזון, אבל ההוראה היתה לחדול משיתוף הפעולה ופעלנו לפי ההוראות".

בתוך כך, שר החוץ הירדני איימן ספדי אמר אמש (שלישי), בעקבות עליית מספר שיא של יהודים למתחם הר הבית בירושלים, כי "קיצונים פרצו למסגד אל אקצה", וטען כי מדובר בהמשך ההפרות של ישראל את הסטטוס קוו.

את הדברים אמר ספדי בכינוס שרי החוץ של המדינות האיסלאמיות בטורקיה. לדבריו, "הסתיים משבר אחד, אבל משברים רבים ומסוכנים יותר עלולים להתפרץ בגלל ההפרות הנמשכות של ישראל, כמו זו שאנו עדים לה היום, פורסם שמספר הקיצונים שפלשו לרחבה הגיע ל-1,080, שזה שיא חדש מאז תחילת הכיבוש ב-1967".

תגיות:איראןמוסלמיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה