חדשות בארץ

בקיץ הבא זה יקרה: חול שחור יופיע בחופי ישראל

אם לא יהיו שינויים בתכניות והפיילוט יצליח – החל מהקיץ הבא תוכלו לראות חול שחור בחופי ישראל. מי עומד מאחורי היוזמה הזו?

אילוסטרציה (פלאש 90)אילוסטרציה (פלאש 90)
אא

תכנית מקורית ועם זאת יומרנית במעט, נחשפת בימים אלו על ידי המשרד להגנת הסביבה. על פי התכנית צפויה מדינת ישראל לייבא חול שחור וגס מטורקיה, במטרה לחזק את המצוקים שבחופים מפני התמוטטות.

לאורך כל השנים קיימת דאגה תמידית מכך שהמצוקים לאורך קווי החוף נחלשים וזקוקים לחיזוק. בעבר היה מקובל לספק את החול מעומק הים, אך לאחרונה עלו הכמויות הנדרשות וכבר לא ניתן להביאן משם. בעקבות זאת הכריז המשרד להגנת הסביבה על ייבוא חול שחור מחו"ל.

בתחילה ניסתה המדינה לפנות לשכנה הצמודה - מצרים, אך היא סירבה לשתף פעולה, מה שהוביל לכך שההצעה עברה לטורקיה שדווקא שמחה ליטול חלק ביוזמה. אלא שהתעוררה בשל כך בעיה קשה – צבעו של החול הטורקי הוא שחור ושונה לגמרי מהחול הזהוב שבמדינת ישראל. כיצד ניתן לערבב בין השניים?

כאן הועלתה ההצעה שהחול השחור ייקבר בעומק האדמה ואילו מעליו יפוזר החול הישראלי. אלא שבמשרד להגנת הסביבה טענו בתוקף שגם במצב כזה ייחשף בסופו של דבר החול השחור. חשש נוסף שהועלה הוא מכך שהחול הטורקי יביא עמו חרקים, רמשים וצמחים שעלולים להיות מסוכנים.

על כל פנים, הפרויקט, גם אם יצא לדרך לא יהיה פשוט. הוא יהיה כרוך בסגירת חופים למשך תקופה ארוכה, וגם לאחר מכן ייווצרו בחופי הים מערבולות וזרמים מסוכנים, כתוצאה מכך שחלק מהחול יונח בעומק הים.

כפי שנראה, בשנה זו לא יתחיל הפרויקט באף חוף בישראל, אך ייתכן שכבר בשנה הבאה הוא ייכנס באופן ניסיוני לחוף הצפוני באשקלון. אם התוצאות יהיו טובות, הוא ימשיך גם לחופים נוספים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד מקווה כי תוצאות הפיילוט יהיו מוצלחות ויאפשרו שימוש בחוף כחוף רחצה, תוך הגנה על המצוק והבטחת שלום הרוחצים".

תגיות:חולטורקיהחוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה