חדשות בארץ

האם אלאור אזריה יערער לעליון או יבקש חנינה?

הרמטכ"ל התבטא הערב כי אם אלאור אזריה יבקש חנינה, הוא ישקול זאת בכובד ראש. גם שר הביטחון עודד את אזריה לבקש חנינה, ומה הייתה תגובת בני המשפחה?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הערב, שעות ספורות לאחר שנדחו הערעורים במשפט אזריה שהותירו את עונש גזר הדין של השנה וחצי ללא כל שינוי, התייחס הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט לדברים.

"צה"ל נלחם בטרור בדרך נחושה, מקצועית וערכית", הוא הדגיש, "כוחות צה"ל עובדים לילות כימים. אנו מלאים בהערכה כלפי הישגיהם ומימוש המשימות נוכח פני האויב. סמל אזריה  הוא לוחם צה"ל ששירת כמו חיילים נוספים בחוד החנית ולקח חלק באתגר שתכליתו מתן ביטחון לאזרחים.

"אבל היום אמר בית הדין הצבאי את דברו. מערכת המשפט הצבאית פסקה באופן עצמאי. צה"ל הפיק לקחים מהאירוע וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום. ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים".

איזנקוט גם התייחס לאפשרות החנינה וציין: "אם יבחר אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש היא תישקל בכובד ראש ותוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר, ואך ורק מתוך מחויבותי לערכי צה"ל, לוחמיו ומשרתיו".

לאפשרות החנינה התייחס היום גם שר הביטחון ליברמן שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף, אלא לפנות לרמטכ"ל בבקשת חנינה. אין ספק שהרמטכ"ל יתחשב בכל הנסיבות, ובפרט היותו של אזריה חייל מצטיין".

צ'רלי אזריה הגיב על אפשרות החנינה: "ברגע שנקבל פנייה רשמית מראש הממשלה או משר הביטחון, נשקול את העניין לגופו".

עם זאת, הסנגור עו"ד יורם שפטל הגיב כבר בעת דחיית הערעורים, כי בכוונתו לפנות לערעור לעליון.

תגיות:עונשחנינהמשפט אזריהערעורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה