ונשמרתם

מבורך: בהוואי קונסים הולכי רגל המתעסקים בסלולרי

חוק חדש בהונולולו: קנסות כספיים על הולכי רגל המתעסקים בסלולרי בעת חציית כביש

  • ז' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוק חדש בהונולולו מנסה להילחם בתופעה המסוכנת: הולכי רגל מתעסקים בסלולארי ולא מסתכלים על הכביש. החוק החדש בעיר הגדולה בהוואי נועד להפחית את מספר את האנשים שנפצעים - ואף נהרגים - כתוצאה מהסחות דעת בזמן ההליכה.

ביום חמישי האחרון חתם ראש העיר, קירק קלדוול, על החוק שאושר ע"י מועצת העיר, ברוב של 7 קולות תומכים מול 2 מתנגדים. החוק ייכנס לתוקף ב-25 באוקטובר.

על פי החוק, "אף הולך רגל לא צריך לחצות רחוב או כביש מהיר כשהוא מביט במכשיר סלולרי ואלקטרוני". הקנס שיינתן להולכי רגל שייתפסו בזמן חציית הכביש עם מכשירים דיגיטליים יעמוד על 15-35 דולר. הולך רגל שזו לו הפעם השניה ייקנס בעד 99 דולר. החוק כולל מכשירים דיגיטליים לסוגיהם, כולל סמארטפונים, מחשבים ניידים ומצלמות דיגיטליות, ואינו כולל הולכי רגל המתקשרים לשירותי החירום.

מלבד המברכים על החוק החדש, ישנם כמובן גם מתנגדים. לטענתם, החוק מפר את חופש הפרט. אחד מתושבי הונולולו שיגר פנייה נזעמת למוצעת העיר: "תבטלו את החוק הפולשני הזה, תשקיעו יותר בחינוך האזרחים על שימוש אחראי במכשירים אלקטרוניים – ותאפשרו לרשויות החוק להתמקד בנושאים חשובים יותר".

חשוב לציין כי על פי המועצה האמריקנית לבטיחות לאומית, בשנים שבין 2000 ל-2011 נפצעו בארה"ב למעלה מ-11,100 בני אדם בארה"ב, כתוצאה מהתעסקות של הולכי הרגל בטלפונים הניידים שלהם – במקום בחציית הכביש. ההערכה היא שבשנים האחרונות מספר הפצועים עולה בהדרגה מדי שנה. מי שלא חס על חייו, אולי יחוס על כספו ויקפיד על כללי הזהירות והבטיחות בעת חציית כביש. 

תגיות:ונשמרתםכבישסמראאטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה