חדשות בארץ

דמעות, כאב והתרגשות: הברית לנכד משפחת סלומון

אירוע הברית של הנכד למשפחת סלומון לא הותיר עין יבשה. "שתי מילים מייחדות את האירוע המיוחד הזה: 'בדמייך חיי'", אמר הרב ישראל מאיר לאו. ומהו השם שניתן לתינוק?

ראש הממשלה מנחם את משפחת סלומון (צילום מסך)ראש הממשלה מנחם את משפחת סלומון (צילום מסך)
אא

חמישה ימים אחרי הרצח המחריד בליל שבת ביישוב חלמיש, התקיים היום (חמישי) ברית המילה לנכדם של משפחת סלומון. אותו נכד שבשבת השלום זכר שלו ישבו בני המשפחה והמתינו לאורחים. המחבל נכנס אז לבית ורצח את ראש המשפחה – יוסף סלומון, את בנו אלעד ואת בתו חיה הי"ד.

בברית המרגש נטלו חלק מאות ידידים ובני משפחה. הרב ישראל מאיר לאו היה זה שערך את הטקס. בדברים שנשא קודם לכן הוא ציין: "שתי מילים מייחדות את האירוע המיוחד הזה – 'בדמייך חיי'. ברית מילה הוא דוגמא למסירות נפש. אני מאחל לכל בני משפחת סלומון מכל הלב שהברית הזו תסמן ברית של חיים, נצח, קיום, מסירות נפש ואהבה עצומה לעם ישראל, לתורת ישראל ולארצנו".

אביו של התינוק, שמואל, נשא דברים בקול רועד: "לא האמנתי שבאירוע של בני בכורי נחגוג עם חצי מדינה. השמחה שלנו אינה שלמה, היא מהולה בדמעות. הגענו לכאן בבגדי האבל שלנו. ובכל זאת, דווקא בימים נוראים אלו אנו בוחרים בתקווה ולא בייאוש. באחדות ולא בפילוג, בשמחה ולא בעצבות".

רגע מרטיט במיוחד היה כאשר נישא שמו של התינוק החדש – 'ארי יוסף סלומון'. שמואל הסביר: "קראתי לתינוק על שם אבי שאני כל כך מעריץ, שחינך אותי לצניעות ולדרך ארץ. אבא היה אהוב על כולם ונתן לנו תמיד כוח. כך גם ארי יוסף הגיע לעולם, כדי לתת לכולנו כוח".

השם ארי, כפי שהוא ציין, הוא על שם סבו מצד האם שנקרא אברהם אריה. "השם מקבל משנה תוקף אחרי הרצח, אחרי שאבא, חיה ואלעד נלחמו כמו אריות כדי להציל את משפחתם".

במהלך הברית גם נשמעו שלוש ברכות הגומל מפיותיהן של חן (אמו של התינוק), הסבתא טובה שניצלה מהמחבל ומיכל סלומון, שהתאלמנה מבעלה אלעד אך ניצלה בעצמה ואף הצילה את חיי ילדיה.

 

תגיות:רצחמשפחת סלומוןחלמישברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה