חדשות כלכלה

לראשונה: תוכנית 'מחיר למשתכן' נפתחת גם למשפרי דיור

תקנות חדשות במחיר למשתכן: הנחה נוספת לרוכשים דירות בקומות נמוכות, ופתיחת התוכנית גם למשפרי דיור

  • ד' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הנחיות חדשות במכרזי מחיר למשתכן יעניקו הנחה נוספת לזוכים שירכשו דירות בקומות נמוכות יאפשרו לקבלנים לצמצם את ההנחה הניתנת לדירות בקומות גבוהות, ויאפשרו למשפרי דיור לגשת להגרלות על דירות ששיווקן נכשל - כך פורסם הבוקר (חמישי) 'כלכליסט'.

מטה הדיור הלאומי שבמשרד האוצר קובע כי החל מחודש ספטמבר הקרוב, משפרי דיור יוכלו לגשת למכרזים על דירות ששיווקן נכשל במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, ולרכוש אותן במחיר שמגלם את הנחת התוכנית.

משפרי דיור הם, על פי הגדרת משרד הבינוי והשיכון, בעלי דירה בשש השנים האחרונות, שמתכוונים לרכוש דירה שנייה ומצהירים כי ימכרו את הדירה הראשונה בתוך 12 חודשים מרגע האכלוס.

לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, אוכלוסיית משפרי הדיור מהווה 75% מהביקוש לדירות בשוק, היא אוכלוסייה בעלת כוח קנייה גדול יותר ממשפחות צעירות הזכאיות למחיר למשתכן, ולעתים קרובות זקוקות לדירות גדולות יותר בשל הרחבת משפחה.

נוסף על כך, על מנת לעודד את הזכאים לבחור דירות בקומות נמוכות, הודיעה ועדת תכנון ופיתוח במטה הדיור הלאומי שבמשרד האוצר על תקנות חדשות. על פי התקנות, שייכנסו לתוקף לראשונה כבר היום, זכאים שירכשו דירה בבניין של מעל תשע קומות יקבלו הנחה נוספת של 3% ממחיר המטר הרבוע שנקבע במכרז, במידה שירכשו דירה בקומה השנייה, מעל דירת הגן. מי שירכוש דירה בקומה השלישית יקבל הנחה של 2% ממחיר המטר הרבוע, ומי שירכוש דירה בקומה הרביעית יזכה להנחה של 1% ממחיר המטר הרבוע שנקבע במכרז.

יו"ר מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי, הסביר כי: "יש פערים בהנחות בין הדירות, כשהזוכים הראשונים הם בעלי יכולת לקבל את הדירות השוות. התקנות החדשות מייצרות יותר שוויון בין הזוכים בדרכם לרכוש דירה. השאיפה היא שתוכנית מחיר למשתכן תהיה דומה יותר ויותר לשוק החופשי".

גם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס לנושא וציין בסיפוק כי "המהפך של קביעת מחיר שונה לפי יוקר הדירה יסייע ליותר זוגות להגיע לדירה המתאימה להם ביותר. נמשיך להוביל מהלכים שיתאימו לקבוצות אוכלוסייה רבות ככל האפשר". 

תגיות:דיורמחיר למשתכן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה