מעניין

הלך לעולמו החתול הפופולארי שכיהן כראש עיריה באלסקה

סטאבס החתול כיהן כראש העיר של טלקיטנה מאז 1998. בשבוע שעבר הוא הלך לעולמו – וללא ספק ייזכר כאחד הפוליטיקאים הפופולאריים ביותר אי פעם

  • ג' אב התשע"ז
(Jenni Konrad / Flickr)(Jenni Konrad / Flickr)
אא

לפני מספר שבועות דיווחנו כאן, במסגרת מדור 'עובדות מפתיעות', על כך שבאלסקה מכהן חתול בשם סטאבס כראש עירייה – ראש עיריית טלקיטנה, עיירה עם 900 תושבים.

ובכן, המידע הזה כבר לא נכון: החתול הג'ינג'י הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר והמשרה התפנתה.

"הוא היה חייל אמיץ עד היום האחרון לחייו", כתבה המשפחה שגידלה את סטאבס. "תודה על הכל סטאבס. אתה חתול יוצא דופן ונתגעגע אליך מאד".

האגדה שאוהבים למכור לתיירים מספרת כי סטאבס נבחר לראש עיריה בשנת 1998. תושבי העיירה לא היו מרוצים מאף אחד מהמועמדים האנושיים לראש עירה באותה שנה, והחליטו לנצל אפשרות שמעניק החוק האמריקאי ולכתוב את שם המועמד המועדף עליהם. לאות מחאה, זה היה שמו של חתול מוכר בעיירה, סטאבס. למעשה, תפקיד 'ראש העיריה' מעולם לא היה קיים בטלקיטנה מאחר שהיא מוגדרת כ'איזור היסטורי'. סטאבס היה החתול של המשפחה שהחזיקה בבעלותה את חנות הכלבו המקומית. הרעיון למנות אותו ראש-עיר-של-כבוד נבע מהרצון למשוך תיירים.

בשנים הארוכות בהן נשא בתפקיד, עם זאת, סטאבס הפך דמות אהובה מאד על תושבים ותיירים כאחד. בכתבת פרופיל שערך ה'וול סטריט ז'ורנל' על ראש העיר הבלתי שגרתי בשנת 2013, אמרה התושבת המקומית לאה ואנדן בוש: "אנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלעדיו". אזרחית אחרת בשם פג ווס ציינה מעלה בולטת של ראש העיר החתולי: "הוא אף פעם לא הצביע בעד משהו שאני מתנגדת לו".

בתחילת השנה, עם זאת, סטאבס הותקף על ידי כלב מקומי והזדקק לניתוח. הוא אמנם החלים במהרה ושב למלא את תפקידיו שכללו בעיקר שיטוט בעיירה, שתייה מגביעי שמפניה ושינה מרובה, אבל בשבוע שעבר הוא מת בשנתו.

משרת ראש העיר לשם כבוד, עם זאת, לא צפויה להישאר פנויה זמן רב. בתום ימי האבל על סטאבס, כך מדווח הסי.אן.אן., צפוי להתמנות לתפקיד חתול אחר בשם דנאלי, שגדל אצל אותה משפחה שגידלה את סטאבס.

תגיות:חתולאלסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה