חדשות בארץ

הר הבית: המהומות ממשיכות גם לאחר הסרת המגנומטרים

הרוחות סביב הר הבית ממשיכות לסעור, למרות שישראל הסירה את המנגומטרים ומצלמות האבטחה, וכרגע אין כל אמצעי אבטחה במקום הקדוש

  • ג' אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרוחות בירושלים לא נרגעו גם לאחר הסרת המגנומטרים: אלפי מתפללים מוסלמים התקבצו אתמול (שלישי) בשעות הערב לתפילה סמוך לשער האריות, וטענו כי מסגד אל אקצה בסכנה. למרות שהמגנומטרים והמצלמות בכניסה להר הבית הוסרו 24 שעות קודם לכן, המוסלמים ממשיכים להחרים את הבידוק הביטחוני ואינם נכנסים למתחם, אלא מתפללים מסביבו.

"לא ניכנס למסגד אל אקצה עד שיירדו מעניין התקנת מצלמות", קראו המתפללים. "נמשיך להיאבק כאן ולהתעמת עם השוטרים בלי להתייאש. נתפלל על הכבישים. זה מה שיש לנו ואין שינוי בעמדה שלנו. כולנו יחד". כן קראו אנשי ציבור ודת לציבור הערבי להגיע ביום שישי לאזור הר הבית כדי להשתתף במאבק.

גם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הצהיר כי הרשות לא תחדש את הקשר עם ישראל עד שיוסרו אמצעי האבטחה מהר הבית. "כל עוד לא יחזור המצב במסגד אל אקצה למה שהיה לפני 14 ביולי (יום הפיגוע בהר הבית שבו נרצחו שני שוטרים), לא יהיו שינויים בעמדה הפלסטינית", מסר.

לטענת הפלסטינים, המשטרה לא פירקה את כל המצלמות בכניסה להר, אלא השאירה שרוולים מגודרים במקום מגנומטרים. עוד טוענים המוסלמים כי ישראל לא פתחה את כל שערי הר הבית וכי היא מתכננת להציב מצלמות חכמות בעתיד הקרוב.

עם סיום תיפלת הערב אתמול, החלו התפרעויות קשות. משטרת ישראל מסרה כי "עם סיום התפילה ופיזור המתפללים בכביש מעלה מוטה גור, החלו ליידות אבנים ולהשליך חפצים לעבר השוטרים, אשר פיזרו את מפירי הסדר תוך שימוש באמצעים". בתום העימות שב השקט למקום.

חלק מהמתפללים טענו כי לאחר סיום התפילה אמש המשטרה פיזרה אותם והחלה לירות לעברם כדורי גומי ורימוני הלם. "נכון שהסירו את השערים המגנומטרים והמצלמות, אבל מסגד אל אקצה עדיין בסכנה. חייבים להישאר שם ולמנוע כל פגיעה במסגד. מבחינתנו המסגד יותר חשוב מכל דבר, אפילו מילדינו", קראו המתפללים החמומים.

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להסיר את השערים המגנומטריים שהוצבו בכניסה להר הבית וכן את מצלמות אבטחה שהותקנו במתחם. הוחלט כי במתחם יוצבו אמצעי בידוק המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות ובאמצעים נוספים. הקבינט החליט על תקציב של עד 100 מיליון שקלים לטובת יישום התוכנית בפרק זמן של שישה חודשים.

תגיות:הר הביתמהומותמגנומטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה