חדשות בארץ

מקומם: הרשות הפלסטינית תעביר מיליוני שקלים כ’פרס’ למחבל שרצח את משפחת סלומון

הרשות הפלסטינית במסר מקומם לתושביה: רוצים להתפרנס בכבוד? בואו תרצחו יהודים. שיאני השכר: רוצחי תינוקות, נשים וקשישים, ויש גם תעריף גבוה יותר למי שמצליח לבצע את הרצח דווקא באזור ירושלים. תופעה מחרידה

  • ב' אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

'מבט לתקשורת פלסטינית': הרשות הפלסטינית תחלק השנה מעל ל-1.2 מיליארד שקלים למחבלים ולבני משפחותיהם – גידול חד לעומת 2016. שיאני השכר: רוצחי תינוקות, נשים וקשישים.

משכורת חודשית של 12,000 שקל – זה ה'פרס' שמעניקה הרשות הפלסטינית למחבל מחלמיש. אם ייכלא המחבל ל-20 שנה, השכר יצטבר לסכום העצום: 4.3 מיליוני שקלים.

ספר התקציב הרשות הפלסטינית סוקר את סכום הקצבאות הכולל שתשלם השנה הרשות למחבלים ולבני משפחותיהם. הסכום הכולל עומד על למעלה מ-1.2 מיליארד שקלים.זהו גידול חד של 13% אחוזים ביחס לשנה שעברה. מהנתונים שפורסמו באתר של מכון המחקר 'מבט לתקשורת הפלסטינית' עולה כי6,300 פלסטינים היושבים בבתי הכלא בישראל מקבלים משכורות מהרשות בסכום של 550 מיליון שקלים; בעוד שקרוב ל-27 אלף משפחות של מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים נהנות מקצבאות בגובה 687 מיליון שקלים.

עוד עולה מהדו"ח כי מאמצי ממשל טראמפ ללחוץ על אבו מאזן לצמצם את התמיכה בטרור לא נשאו פרי, וכי הרשות אף מגבירה את תמיכתה במחבלים. המשכורות למחבלים-אסירים ולבני משפחותיהם משולמות על ידי הרשות לפי 'סולם דם', שבמסגרתו סכום הקצבה עולה ככל שהמחבל מרצה עונש מאסר ארוך יותר בבית הסוהר. המשמעות היא שאבו מאזן ואנשיו קושרים ישירות בין ביצוע פיגועי טרור לרווחה כלכלית, ובכך מייצרים לפלסטינים תמריץ של ממש לרצוח כמה שיותר יהודים.

לשם עידוד הטרור, נקבעת הקצבה באופן כזה: פלסטיני שביצע עבירה 'קלה' כמו זריקת אבנים ללא נפגעים ומרצה בכלא הישראלי 4-0 שנים יקבל מהרשות 1,400 שקלים בלבד על כל חודש בו ישהה בבית הסוהר. פלסטיני המרצה 20-15 שנים משתכר בכ-7,000 שקלים לחודש, ומי שנגזרו עליו עד 30 שנות מאסר יתוגמל במשכורת חודשית של 10,000 שקלים מידי הרשות.

הרף העליון ביותר שמור למחבלים המרצים 30 שנה ומעלה – העונש שצפוי להיגזר על המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש. אסירים אלו, הזוכים לקצבה של 12,000 שקלים לחודש, מרצים בחלקם הגדול מאסרי עולם על חלקם בפיגועי הטרור המחרידים ביותר שזכורים מהשנים האחרונות: טבח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר, רצח שישה מתפללים בבית כנסת בהר נוף, דקירתה למוות של הילדה הלל אריאל, רציחתה של דפנה מאיר, וכעת גם מבצע הפיגוע בחלמיש נכנס לרשימה מחרידה זו.

נתונים מחרידים נוספים עולים מעיון בספר התקציב הפלסטיני: במידה והמחבל נהרג במהלך ביצוע הפיגוע מקבלת משפחתו תשלום חד-פעמי של 6,000 שקלים. בנוסף, זוכה המשפחה לקצבה חודשית של 1,400 שקלים, כשהסכום גדל בהלימה למספר נשותיו וילדיו של המחבל ההרוג. על כל אישה לה הוא נשוי, מקבל המחבל 400-300 שקלים לחודש ועל כל ילד - 50 שקלים נוספים.

הרשות הפלסטינית מדרבנת את ערביי ישראל להשתתף בפעולות הטרור, ולא מסתפקת בערבים תושבי עזה. בהתאם לכך, משפחות מחבלים תושבי ירושלים או אזרחי מדינת ישראל שייהרגו במהלך ביצוע פיגוע ייהנו מתוספת של 300 שקלים לחודש לעומת משפחת מחבל הרוג מיהודה ושומרון. במידה ומחבל ערבי-ישראלי נותר חי לאחר שביצע פיגוע ומרצה בשל מעשהו עונש מאסר בכלא ישראלי, המשכורת החודשית לה הוא יזכה מהרשות תהיה גבוהה ב-500 שקלים לעומת זו של אסיר-מחבל תושב הרשות. זוהי הוכחה מחרידה נוספת לדברי חז"ל מלפני אלפי שנים: 'הלכה היא בידוע שעשיו שונא ליעקב'.

תגיות:הרשות הפלסטיניתמחבלחלמיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה