חדשות בעולם

שוטרים בירדן למבקרים יהודיים: "מי שיתפלל – ייזרק לכלא"

קבוצת מבקרים חרדים שהגיעה במיוחד לירדן, לרגל הילולת אהרון הכהן, נדהמו לקבל יחס מחפיר מהשוטרים במקום, שהחרימו להם כל סממן יהודי, והודיעו להם כי מי שיתפלל – ייאסר. רבה של שכונת פרדס כץ בבני ברק, שהיה חלק מהקבוצה, מתאר: "הרגשנו כמו בשואה"

  • ב' אב התשע"ז
סמוך לשגרירות ישראל בירדן, אמש (צילום: מתוך טוויטר)סמוך לשגרירות ישראל בירדן, אמש (צילום: מתוך טוויטר)
אא

מהומה רבה על לא דבר: קבוצת מטיילים חרדים שהגיעו לאחרונה לירדן, הופתעו מקבלת פנים זועמת מצד שוטרים ירדניים במקום, שכללה איומים והחרמות של סממנים יהודיים.

הקבוצה, שהגיעה על מנת להתפלל על קברו של אהרון הכהן, לרגל יום ההילולא שלו, התאכסנה במלון סמוך, עליו פשטה קבוצת שוטרים ירדניים מיד לאחר הירי שהתרחש בשגרירות, והודיעה להם כי "אסור להתפלל בירדן".

אחד מחברי הקבוצה, הרב מנשה זליכה, שהינו רבה של שכונת פרדס כץ בבני ברק, תיאר את המאורעות, בראיון שקיים עם השדרן צביקה גרוניך, מרדיו קול חי. "באו לפה שוטרים אחרי שהם טוענים שהרגו בשגרירות שני ירדנים, המצב מתוח, לא נותנים לנו להתפלל כלל ועיקר", תיאר.

לדבריו, השוטרים אף הודיעו להם כי נאסר על היהודים להתפלל בכל רחבי ירדן, ומשכך הם דנים מה לעשות במצב הנתון, עד שיגיעו חזרה לישראל. "באו שוטרים לתוך בית המלון וצועקים ומשתוללים ועוד רגע יוציאו אותנו מירדן אם נעשה איזה ציוץ הכי קטן. אמרו לנו 'מי שיתפלל - ייקחו אותו לכלא', הביאו פה משטרה מיוחדת, לא השוטרים הרגילים, הביאו שוטרים מיוחדים שיש להם סמכות לעצור את הבנאדם על המקום. מי שרואים אותו מתפלל - יעצרו אותו. לא נותנים לנו להתפלל שחרית, בלי תפילין, בלי טלית, בלי כלום - אסור להתפלל, אפילו בתוך המלון, אפילו בתוך החדר".

עוד הוסיף, כי "כשהגענו למעבר הגבול, הכל היה בסדר, כולם התנהגו בנימוס, עברנו את כל הבדיקות ואת כל העניינים והכל הלך כשורה. פתאום, אחרי שקלטו שאנחנו קבוצה מירושלים, הבנו מהמדריכים שכנראה הסיפור של הר הבית גרם להם להתהפך עלינו, ופתאום החליטו שהם רוצים לעשות בדיקה חוזרת לכל המזוודות.

"אחרי שעברנו בשיקוף והכל היה בסדר, העבירו אותנו שוב פעם. התחילו לבדוק את המזוודת ולבדוק כל דבר ודבר, לא הסכימו להעביר ספרים. הוציאו לאנשים את הטליתות, את התפילין, הוציאו למישהו את הטלית קטן. אחד היה לו ספר תיאוריה, לקחו לו. לקחו לאנשים את הכיפות. נשארו אנשים רק עם חולצה ומכנסיים.

"אני ועוד כמה יחידים שראינו מה קורה", תיאר, "הצלחנו להסליק את התפילין בדופן של המזוודה בלי שהם יראו. הרגשנו כמו האנשים שהיו בשואה. ברוך השם שהתפילין שלי עבר והטלית שלי עברה".

תגיות:ירדןמתיחותשוטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה