חדשות בעולם

הדרמה בירדן: 30 עובדים מתבצרים בשגרירות. חשש מאיבוד שליטה

עובדי שגרירות ישראל ממשיכים להתבצר בשגרירות בעמאן בעקבות הדרמה הלילית שבמהלכה ירה למוות מאבטח בשני ירדנים, לאחר שנדקר

  • א' אב התשע"ז
אזור השגרירות הישראלית בעמאן, אמש (צילום מסך מטוויטר)אזור השגרירות הישראלית בעמאן, אמש (צילום מסך מטוויטר)
אא

כ-30 מעובדי שגרירות ישראל בעמאן שבירדן ממשיכים להתבצר בה היום (ב') לאחר הדרמה הלילית, שבמהלכה ירה מאבטח השגרירות בשני תושבים מקומיים לאחר שאחד מהם דקר אותו במברג. חקירת התקרית מעלה כי המחבל דקר את המאבטח פעמיים - בגב ובחזה. "אין לנו ספק שהצעיר הירדני היה מחבל שבא לרצוח ישראלי", אמר ל-ynet גורם מדיני בכיר, והפנה אצבע מאשימה לעבר הירדנים: "גם הם יודעים היטב שמדובר במחבל, אך הם מנצלים את משבר הר הבית".  

על אף שסבל מפציעה, המאבטח הצליח להתעשת, שלף את אקדחו וירה מספר כדורים לעבר המחבל. הוא טופל בשגרירות על ידי אדם בעל הכשרה של חובש ולא נזקק לפינוי לבית חולים.

בשל הדרישה הירדנית, נותרו במתחם השגרירות אנשי הצוות הדיפלומטי והמאבטחים, זאת לאחר שלא התאפשר לפנותם. עובדי השגרירות מתבצרים בשעה זו בתוך מתחם השגרירות וממתינים להתפתחויות שעוד יגיעו. לפי שעה העובדים מוגנים, אך קיים חשש מפני איבוד שליטה, כפי שאירע בהשתלטות על השגרירות בקהיר לפני 6 שנים – אז חולצו העובדים רק ברגע האחרון.

ברקע מתנהלות כל העת שיחות בדרגים המדיניים והביטחוניים הגבוהים ביותר, במטרה להוביל לסיום המשבר. הקבינט צפוי להתכנס בשעה 14:00 כדי לדון בהתפתחויות ולנסות למצוא מוצא מהפלונטר.

בכלי תקשורת שונים דווח כי בין היתר נשקלת אפשרות לפייס את הירדנים באמצעות הסרת המגנומטרים מהכניסות להר הבית. ע"פ הדיווחים, הדבר יסייע לנתניהו "לתפוס שני ציפורים במכה אחת": מחד, לסיים את המשבר מול רבת עמון, מאידך, לא להצטייר כמי שנכנע למהומות בימים האחרונים. לפי שעה הדיווח לא קיבל אישור רשמי.

בתוך כך, גורמי ממשל ותקשורת שונים מחזקים את העלילה לפיה המאבטח לא ירה במחבל אלא ב"אזרח תמים שעבד בהובלות". בישראל מביעים זעם רב על הפצת האישום הזה ומאשימים את מי שאחראי לו ב"הסתה שקרית בכוונה תחילה". לטענת גורמים מדיניים, "הירדנים יודעים את האמת ומנסים לנצל את המצב כדי לנגח את ישראל ולהסית את ההמונים".

תגיות:ירדןמתיחותשגרירות ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה