כשרות

זהירות: שימורי זיתים מיוצרים בטול כרם ומשווקים תחת הכשר מזויף

זהירות: שימורי זיתים מיוצרים בטול כרם ומשווקים תחת הכשר מזויף, בשר טרף נמצא במסעדת 'בורגר קובנה' ביבנה. עדכונים חשובים מאת אגף הכשרות בישראל

  • א' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אגף הכשרות לישראל של הרבנות הארצית מבקש להביא לידיעת הציבור כי במהלך פעילות של מערך ההשגחה בירושלים נמצאו משווקים פחי שימורים מוסדיים הנושאים תוויות של זיתים במותג "זן הארץ" בהשגחת רבנות כפר סבא ובד"צ "יורה דעה", אולם בתוך הפחים נמצאו מלפפונים חמוצים אשר על פי החשד מיוצרים באזור טולכרם ללא כל השגחה.

מרבנות כפר סבא ומבד"צ "יורה דעה" נמסר לאגף הכשרות כי מותג הזיתים אינו עומד תחת השגחתם ומדובר בזיוף. ישנו חשד שסימון הפחים באופן זה נועד להערים על מערך ההשגחה.

אין לקלוט פחי זיתים במותג "זן הארץ" בעסקים המושגחים. נא לעדכן את מפקחי היחידה הארצית על כל מקום בו משווק מוצר זה. יש לגלות ערנות לכל אי התאמה בין שם המוצר הנקוב על התווית לבין תכולתו. תשומת לב מיוחדת נדרשת לדוכנים המוכרים מיני חמוצים וזיתים בתפזורת.

עוד מבקש אגף הכשרות להודיע לציבור כי נמצא בשר טרף במסעדת 'בורגר קבנה' רחוב הנחשול 22 ביבנה. מבדיקת היחידה הארצית עולה כי ככל הנראה אין מדובר במעידה חד פעמית.

הדבר התגלה בזכות עירנותו של משגיח הכשרות המקורית, ובהתאם להודעת הרבנות המקומית. בשלב זה בדיקת המקרה נמשכת, ועל הציבור להיזהר ולהתרחק ממקום זה.

נוסף על כך, לפי מידע שהתקבל ברבנות הראשית לישראל, קיים חשש שהתבצע שיווק של חומוס קלוי מטורקיה (יבואן: מיאל אימפקס) למחלקות תפזורת ברשתות השיווק מבלי שיש עבורו תעודת הכשר. אין לאשר שימוש במוצר זה בסניפים המושגחים ויש להחזירו לספק.

לעדכונים נוספים מאת אגף הכשרות בישראל, לחצו כאן.

תגיות:זהירותכשרותמלפפון חמוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה