חדשות בארץ

האב נאבק במחבל ומנע ממנו לעלות לקומה השניה: נס הצלתם של ילדי סלומון

אלעד הי"ד נאבק והתמודד מול המרצח השפל ומנע ממנו לעלות לקומה השניה, שם הסתתרה מיכל עם חמשת הילדים. פרטים חדשים אודות הטבח בחלמיש

  • א' אב התשע"ז
בעיגול: מיכל סלומון (צילום: פלאש 90)בעיגול: מיכל סלומון (צילום: פלאש 90)
אא

בחלוף השעות והימים מפיגוע הרצחני בחלמיש, שגבה את חייהם של שלושת בני משפחת סלומון, נחשפים פרטים נוספים אודות האירוע. לפני שהתמוטטה ומתה הספיקה חיה סלומון הי"ד לצאת מהבית וצעקותיה הזעיקו את השכן ע', חייל בחופשה, שהגיע לבית וירה במחבל.

עוד פרט שנחשף הוא כי אלעד הי"ד נאבק במחבל ומנע ממנו לעלות לקומה השנייה, לשם נמלטו אשתו מיכל וילדיהם.

בריאיון ל'חדשות 2' שחזרה מיכל את רגעי האימה: "המחבל פרץ לתוך הבית, שלף סכין והתחיל לפגוע במי שהיה במטבח. אני הייתי עם שלושת הילדים הגדולים שלי בסלון.

"ראיתי אותו נכנס הביתה, ובתחילה חשבתי שמדובר בגבר שהגיע ל'שלום זכר', כיוון שלבש בגדי שבת – מכנסיים שחורים ארוכים וחולצה לבנה", היא אומרת. רק כעבור מספר שניות, כששמע אותו פונה בערבית לבני הבית – הבינה שמדובר בפיגוע.

"לחשתי לילדים שלי לעלות למעלה. רצנו 2 מטרים מאחורי המחבל, נכנסו לחדר שם ישנו התאומים בני השנה וסגרתי את הדלת. לא מצאתי את המפתח, אז פשוט נשענתי עליה בכל הכוח", ממשיכה מיכל לשחזר. "רעדתי שהוא יעלה למעלה".

"שמעתי צעקות וקריאות כאב. שמעתי את חמותי צועקת בשמות של יוסי, אלעד וחיה", סיפרה. "בחרתי לאטום את האוזניים ופשוט לחכות. הילדים התחילו קצת לבכות, אמרתי להם: 'לא תוציאו הגה', ואז הגיע שקט מלמטה".

"ירדתי במדרגות, בכניסה למטבח ראיתי את בעלי נושם נשימות אחרונות. ראיתי את חמי מוטל על הרצפה. לא ראיתי את הפנים שלו ולא התקרבתי. ראיתי את המחבל שרוע, מנוטרל, אבל עדיין בתזוזה. אחד האנשים שכבר הגיע תפס אותי והכריח אותי לעלות למעלה להישאר עם הילדים, לא להיחשף למראות הקשים".

לאחר שהובטח שהמחבל נוטרל ולא מהווה סיכון, החליטה מיכל סלומון לפנות את ילדיה מהזירה המדממת. "פונינו מהבית רק אחרי שכולם פונו, כדי שהילדים לא ייחשפו למראות. הורדנו אותם מכוסים בשמיכות. אנשים יקרים עזרו לי".

"באותו רגע שהתחיל האירוע חתמנו על הסכם לא כתוב", מספרת מיכל. "החלק שלי היה להגן על הילדים ושל אלעד – לעכב את המחבל. קשה לי להאמין שאני ממשיכה את המסע הזה בלעדיו".

מיכל הוסיפה וסיפרה על הקשיים עימם מתמודדים ילדיה לאחר שאיבדו את אביהם. "היה אתמול הרבה בכי, הרבה רצון של 'אני רוצה את אבא', אבל ילדים הם סתגלנים גדולים. היום הבן שלי הגדול כבר שואל אותי אם הכל בסדר. יהיה בסדר. חייבים. עברנו במשפחה הרבה דברים, ואני תמיד אומרת שיהיה בסדר".

גם ברגעיה הקשים ביותר, האלמנה לא מאשימה ולא מבקרת, אך יש לה בכל זאת בקשה: "אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאנחנו עוברים כרגע, לא אומרת מה לעשות ואיך לעשות, רק תעשו שזה יהיה המקרה האחרון".

"זכיתי בחמש מתנות בזכות אלעד", מסיימת מיכל בגבורה, "אז לא הכל בסדר, אבל יהיה בסדר. אמנם איבדנו את אלעד ואת חיה ואת יוסי, אבל עדיין אנחנו ביחד, אמשיך לגדל אותם. ממשיכים הלאה. אי אפשר לעצור ואי אפשר ליפול. אני ניצלתי, הילדים ניצלו והם בריאים. אנחנו נחבק אחד את השני ונמשיך בהרכב הזה".

תגיות:רצחטבחחלמישמשפחת סלומון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה