חדשות יהדות

שוב: חוטי העירוב באומן נקרעו בידי אנטישמיים

סמוך לכניסת השבת האחרונה, גילו תושבי הקהילה היהודית באומן כי חוטי העירוב נקרעו – ונאלצו לתקן אותו, מחשש לחילול שבת המוני

  • א' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בעיות בעירוב באומן: בסמוך לשבת האחרונה, נדהמו לגלות תושבי הקהילה היהודית בעיר אומן שבאוקראינה את חוטי העירוב המקיף את העיר – כשהם קרועים.

כתוצאה מכך, הוזנקו למקום במהירות האפשרית עובדי איחוד ברסלב באומן, שפעלו לתיקון העירוב המהודר, המאפשר לטלטל ללא חשש חילול שבת.

לדברי גורמים בקהילה, נראה כי אין זו הפעם הראשונה שהעירוב נקרע, ומעשה זה נעשה בזדון בידי תושבים מקומיים אנטישמיים, המבקשים להתנכל לרבבות העולים לקברו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל במשך השנה.

בתגובה לכך, מסרו באיחוד ברסלב באומן כי "לצערנו מדובר בתופעה מוכרת לנו של חיתוך חוטי העירוב. גם בכניסת השבת האחרונה נאלצנו לפעול בזריזות על מנת לתקן את העירוב, כך שיהיה מהודר על פי ההלכה בכדי למנוע חס ושלום איסורי טלטול למבקרים ותושבי הקהילה באומן. עובדי איחוד ברסלב באומן, הונחו לעקוב מקרוב גם במהלך השבת אחרי תוואי העירוב, בכדי לוודא כי העירוב תקין וכשר, וכבר אירעו מקרים שחוטי העירוב הושחתו בעיצומה של השבת - ופעלנו לעדכן מיידי את המבקרים בציון רבי נחמן מברסלב זצוק"ל שלא יעברו חס ושלום על איסור טלטול".

תגיות:חילול שבתאומן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה