חדשות יהדות

האם בקרוב צפויה להיפתר בעיית התחבורה הציבורית לכותל?

הוועדה לתלונות הציבור דנה אמש בבעיות התחבורה הציבורית לכותל. ביניהן: המתנה מרובה, תחנות עמוסות, שילוט לא מעודכן, וחוסר תיאום משווע. "כל אחד משליך את האחריות על זולתו", טענו המשתתפים

  • א' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock(צילום אילוסטרציה: shutterstock
אא

אמש, קיימה הוועדה לפניות הציבור, בראשות חבר הכנסת ישראל אייכלר, דיון נוקב הנוגע לבעיית התחבורה הציבורית לכותל הקיימת כיום ברחבי העיר.

את הוועדה, פתח הח"כ אייכלר באזכור הפיגוע הקשה שאירע בליל שבת, וציין כי מדובר ב"נושא לכאורה תחבורתי אבל אנחנו יודעים שיש הרבה מאוד אנשים שלא רוצים לראות יהודים באזור הכותל והר הבית".

במהלך הדיון, עלו תלונות רבות, שמעידות על תפקוד לקוי של שלל הנוגעים בדבר, בהם חברת אגד, משרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים והמשטרה, שלדברי חברי הוועדה "כל אחד משליך את האחריות על זולתו".

כחלק מכך, הועלו תלונות שונות הנוגעות להמתנה מרובה של נוסעים בתחנות השונות עד להגעתם של האוטובוסים; שילוט שאינו מעודכן ומטעה את הציבור באשר לזמני ההגעה של האוטובוסים; תחנות עמוסות באופן תדיר שאינו מטופל; וכן היעדר תיאום בין כלל הגורמים הנמצאים בכותל ואמונים על כך. 

במהלך הישיבה, תיאר נוסע קבוע בקו 3 בעיר, כי "אני נוסע מאזור רוממה בקו 3, זה זוועה. אני עולה בתחנה השנייה ומהר מאוד הקו מתמלא עד אפס מקום. האוטובוס כבר לא עוצר לנוסעים בתחנות הבאות. זה מצב רגיל. בחזור אוטובוסים הרבה פעמים לא מגיעים לתחנה בגורן, ואז שיורדים כולם לשער האשפות הכמות כפולה".

בתוך כך, הועלו בידי חה"כ אייכלר הצעות ייעול שונות, בהן הצעה להקים מערך שאטלים משער האשפות לכיכר גורן (הסמוכה לרחבת הכותל) – שתיועד לקשישים וקשיי הליכה; הצבת אוטובוסים ריקים שייתנו מענה לעומס בלתי צפוי; הקצאת חנייה לאוטובוסים בלבד בין חניון גבעתי לשער האשפות וכן הצבת פקח מטעם אגד שיזרים את התנועה מהכותל, בתיאום עם המשטרה.

עוד הוסיף וציין כי: "נוכח העובדה שיהודים מגיעים לשם רק באמצעות תחבורה ציבורית, מדובר בפגיעה בזכות להגיע לכותל בכלל. הכותל הוא המקום המתוייר ביותר, עם 10 מיליון מבקרים בשנה. במצב שאין תחבורה פרטית, התחבורה הציבורית צריכה לזרום 24 שעות ביממה. זהו הדיון החמישי שלנו בנושא זה, מדובר באינטרס כלל ישראלי. המציאות היא שיהודים רבים לא יכולים להגיע לכותל המערבי, ומי שמגיע משמיע תלונות רבות".

בתגובה, הודיעה נציגת משרד התחבורה כי "מבחינתנו כל הקווים אמורים להתחיל ולסיים בתחנת הגורן. אך יש הנחיות משתנות שנקבעות בזמן אמת על ידי גורמים חיצוניים. ביצענו סקר, ראינו שמסך הנסיעות של קווים 1 עד 3 שעולים לכותל יש 20 אחוז שלא עולים לגורן ומתחילים את הנסיעה בשער האשפות. יש צורך בשיתוף פעולה בין משרד התחבורה, אגד, עיריית ירושלים, גורמי הביטחון ויתר הגורמים. לא משנה כמה אוטובוסים נוסיף יש צורך בתאום. קבענו לקיים עכשיו דיונים עם כלל הגורמים כדי להגיע לפתרונות".

בסיכומו של עניין, התחייבו כל הגורמים הנוגעים בדבר לפעול לטיפול בבעיה המתמשכת – בתקווה שזו אכן תיפתר אחת ולתמיד, לרווחת הציבור כולו.

תגיות:הכותל המערביתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה