עובדות שלא ידעתם

יענים לא טומנות ראש בחול ודבש אף פעם לא מתקלקל: שבע עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם

וגם: למה יש לגמל שלושה זוגות עפעפיים ומה קורה לעשרים ושבעה אחוזים מהמזון המיוצר במדינות המערב?

  • כ"ט תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש....במחקר שנערך במשך שמונים שנה ועקב אחרי 200,000 יענים, לא נצפתה אפילו יען אחת שטומנת את ראשה בחול?

2. האם ידעתם ש...לפי מחקר שירותי המחקר הכלכליים בארה"ב, 27 אחוזים מכלל המזון המיוצר במדינות המערב מושלך לאשפה בלי שייאכל. במזון הזה היה די והותר להאכיל את 1.2 האנשים בעולם שסובלים ממחסור במזון.

3. האם ידעתם ש...כלים מכסף טהור לעולם אינם מכסף טהור באמת? כסף טהור אמיתי הוא רך מכדי שיהיה ניתן לעצב ממנו כלים , ולכן מערבים בו נחושת ביחס של 92.5 אחוזים כסף ו-7.5 אחוזים של נחושת.

4. האם ידעתם ש... לפי מדחום צלזיוס שבו מקובל להשתמש בישראל, 100 מעלות הן נקודת הרתיחה בעוד אפס מעלות הוא נקודת הקיפאון. מה שרובנו לא יודעים הוא שאנדרס צלזיוס שהמציא את המדחום היה ברנש מוזר במקצת ובמדחום המקורי קבע את 0 כנקודת הרתיחה ואת 100 כנקודת הקיפאון. רק אחרי מותו הפכו מדענים את ההגדרות הללו כדי שהמדחום יהיה הגיוני יותר.

5. האם ידעתם ש...דבש הוא כנראה המזון היחיד בעולם שלעולם אינו מתקלקל? ארכיאולוגים שמצאו דבש בקבקי הפרעונים המצרים וטעמו אותו גילו שהוא נותר אכיל לחלוטין.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. האם ידעתם ש...לגמל יש שלושה זוגות עפעפיים? כולנו יודעים על הדבשת של ספינת המדבר ויכולתו להתמיד בצעידה שבועות ארוכים בלי מים, אבל העובדה הזו ידועה פחות: הגמל התברך בשלושה זוגות עפעפיים כדי להן על עיניו מהחול והאבק שמפזרות סופות חול במדבר.

7. האם ידעתם ש...המנהג ללחוץ ידיים החל כדי לוודא שהאדם אותו פוגשים אינו נושא נשק מוסתר? תפיסת היד בשתי ידיים הוכיחה ששתיהן ריקות מנשק בעוד הנענוע נועד להוכיח שגם בשרוול (המנוער תוך כדי לחיצה) לא מוחבאים כלי נשק.

תגיות:דבשעובדותיען

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה