חדשות בארץ

הבוקר: הר הבית ריק. הפלסטיניים מתנגדים לעבור בידוק

סערת המנגומטריים: הבוקר היה הר הבית ריק ממתפללים והדלתות היו סגורות. הפלסטינים הביעו התנגדות גם לצעדים החדשים

  • כ"ט תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הלילה (ראשון) התקינה המשטרה מעבר חדש לבידוק המתפללים שנכנסים למסגד אל אקצה. המעבר, העשוי להחליף את המנגומטרים שעוררו סערה, יתבצע באמצעות מצלמות מעקב מיוחדות. המעבר החדש לא יכלול בידוק פרטני לכל מי שרוצה להיכנס לשטח הר הבית, אך הוא כולל מצלמות מיוחדות שיוכלו לזהות את מי שמחזיק בסכינים, נשק, רימון או כל דבר חשוד אחר.

עשרות מתפללים ושייחים שהגיעו לשער האריות לתפילת הבוקר הביעו התנגדות גם לצעדים החדשים: "לא נסכים לבידוק החדש, המאבק שלנו יימשך ללא הפסקה בכל שעות היום". יצוין כי המגנומטרים במקום טרם פורקו וחלק ממי שמבקשים להיכנס להר הבית נבדקים בהם.

בתוך כך, שופטת בית משפט השלום בירושלים, קרן מילר, האריכה עד ליום שני את מעצרו של ערבי תושב שכונת ואדי ג'וז בירושלים שנעצר ביום שישי על ידי המשטרה בחשד להסתה.

במהלך תיפלת הצהריים של יום שישי, שהתקיימה במעלה מוטה גור בסמוך לשער האריות, דרש החשוד בפני עשרות המתפללים אמירות שיש בהם עבירת התנהגות הקוראת להסתה.

"הסתת המון מתפללים בימים כל כך רגישים, שמאופיינים בהתפרעויות ותקיפת שוטרים, מקימה עילת מסוכנות. אכן, על פי החשד, יש בהתנהגותו של המשיב אשר בתפילתו קרא לכך שילדי השוטרים יהפכו ליתומים ונשות השוטרים יהיו אלמנות, כדי להפר את שלום הציבור בוודאי בתקופה כל כך רגישה", כתבה השופטת.

"משטרת ישראל פועלת במאמצים עליונים על מנת להשיב את הבטחון והשקט ושגרת החיים בעיר. אמירות מפי אנשי דת הנשמעות בפני קהל רב יש בהן משום מסוכנות רבה והמשטרה תפעל ביד קשה כלפי כל מי שחוצה את הקווים ועובר על החוק באמירותיו", נמסר מהמשטרה.

תגיות:הר הביתפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה