חדשות בארץ

חרף כל תחזיות הרופאים: המנותח קם והחל ללכת

כשאילן מיטל פונה לבית החולים לאחר שעבר תאונה קשה, הודיעו הרופאים למשפחתו כי הסיכויים שישוב ללכת שואפים לאפס. לפני שבועיים הוא השתחרר כשהוא צועד על רגליו

המטוס של אילן שהתרסק (צילום מסך)המטוס של אילן שהתרסק (צילום מסך)
אא

"אני לא רוצה להשתמש במילה 'נס', אבל בסיפור הזה מעורבים אלמנטים שאנחנו, הרופאים, באמת לא יודעים להסביר", במילים אלו התבטא ד"ר אמיר אמיתי שטיפל בפצוע אילן מיטל. אילן הגיע לבית החולים עם גב מרוסק וחוטי שדרה קרועים, והשתחרר לפני כשבועיים כשהוא צועד על שתי רגליו, חרף התחזיות הקשות שהשמיעו הרופאים.

הכל התחיל לפני כחצי שנה, אז עבר אילן תאונה קשה. היה זה כאשר הוא טס יחד עם שותפו במטוס קל מהרצליה לחיפה. מספר שניות לאחר ההמראה ארע כשל טכני. המנוע של המטוס כבה והוא החל לצלול במהירות לקרקע. השותף שהטיס את המטוס ביצע נחיתת אונס והצליח להיחלץ במצב קל יחסית. אולם אילן נפגע באורח קשה ופונה לבית החולים בלינסון.

כפי שהתברר לאחר מכן - בכזה מצב סיכויי ההישרדות מאוד נמוכים, כך שבכלל לא היה מובן מאליו שהוא ישרוד את האירוע. אילן שרד וזהו כבר הנס הראשון, אך הרופאים בבלינסון אבחנו שהוא סובל מפגיעה נרחבת בעמוד השדרה, שכן שתי חוליות בעמוד השדרה שלו רוסקו לגמרי.

ד"ר אמיתי, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבלינסון שחזר את אותו יום קשה: "אילן הגיע אלינו כשהוא משותק לחלוטין. ההתרסקות של המטוס שלו שקולה לאופנוע שמתנגש במהירות גבוהה מאוד בקיר. בכזו סיטואציה הסיכויים שהמנותח יצליח לבסוף להזיז את רגליו שואפים לאפס. מדובר בפחות מאחוז אחד של סיכוי".

ד"ר אמיתי יחד עם רופאים נוספים ביצעו ניתוח מסובך ומורכב שנמשך כעשר שעות, במהלכו הוצאו שתי החוליות הפגועות ובמקומן הוכנס שתל. ד"ר אמיתי תיאר: "חוט השדרה היה קרוע בחלקו והנזק היה קשה ביותר. אני זוכר שאמרתי לכל הנוכחים בחדר שהסיכוי שלו ללכת שואף לאפס".

גם לבני משפחתו של אילן דיווח ד"ר אמיתי כי יקירם עומד להיות מרותק לכיסא גלגלים עד סוף חייו.

אילן אושפז בטיפול נמרץ אך כעבור יומיים ארע המפנה המדהים. אילן התעורר ובני משפחתו לא האמינו כשהבחינו בכך שהוא מזיז את רגלו. הם דיווחו על כך לד"ר אמיתי שבדיוק בא לשוחח עם אילן ולספר לו כי הוא נכה לצמיתות. "האמת היא שהייתי ספקן. כי ידוע שלפעמים שרירים של מטופלים מתכווצים באופן בלתי רצוני, אבל כמובן שזה לא אומר שהם יוכלו ללכת", הוא מדגיש. ובכל זאת, את השיחה הפסימית הוא כבר לא קיים.

מאז השתפר מצבו של אילן משבוע לשבוע. הוא אומנם לא יוכל לרוץ, אך כעת הוא הולך היטב בעזרת הליכון, מה שמנוגד לכל תחזית של הרופאים.

ד"ר אמיתי אמר בהתרגשות: "אני לא רוצה להשתמש במילה 'נס', אבל כאן חריגה ניכרת מהסטטיסטיקה ומעורבים כאן אלמנטים שאנחנו לא יודעים להסביר. אין אפשרות לייחס את ההתאוששות המדהימה הזו רק לניתוח".

תגיות:תאונהנספציעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה