מעניין

מקום שני באמזון: איך הופך ספר בעל 120 עמודים ריקים, לרב מכר מבוקש? 

מי רוכש ספר ריק (כן, אתם שומעים נכון) שמתורגם ליותר משפה אחת, על 'ההיסטוריה של העם הפלשתיני - מהעת העתיקה ועד ימינו'? תשאלו את אסף וול, הסופר שפרי עטו משגע מיליוני קונים ברחבי רשת האמזון

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מי רוכש ספר ריק (כן, אתם שומעים נכון) שמתורגם ליותר משפה אחת, על 'ההיסטוריה של העם הפלשתיני - מהעת העתיקה ועד ימינו'? תשאלו את אסף וול, הסופר שפרי עטו משגע מיליוני קונים ברחבי רשת האמזון. 

התשובה שלו היא שהוא בכלל התכוון לכתוב את הספר הזה כסוג של בדיחה, אבל איכשהו התקבל הרושם כי מדובר בספר 'חשוב' מאין כמוהו, וכיום הוא נמצא במקום השני מבין רבי המכר של אמזון. 

אז מה זאת אומרת ספר ריק? פשוטו כמשמעו. הספר בגרסתו העברית מונה 120 עמודים ריקים, לבנים וחלקים. בגרסתו האנגלית - 132 עמודים כאלה, ואילו בגרסתו הגרמנית הספר כבר "חרג מ-140 עמודים, ואנחנו עדיין במחצית התרגום", אומר וול בחיוך, ומסביר מאיפה התחיל כל הרעיון. 

אסף וול (צילום מסך ערוץ 2)אסף וול (צילום מסך ערוץ 2)

"זה היה לפני כחודשיים, כשציינו 50 שנה למלחמת ששת הימים, וכל הזרם של השמאל ארגנו מחאה נגד הכיבוש. זה נורא עצבן אותי, אז רציתי להוכיח להם שאין דבר כזה עם פלסטיני ולהוציא ספר על היסטוריה לא קיימת של עם".

וול החליט להרים את הדגל ולהיות החלוץ ש'חוקר' את ימי העם הפלשתיני בעת העתיקה. "הרי כל חוקר מעוניין לפרוץ דרך בתחומו, וכך נקלעתי גם אני לעולם 'מרתק' שעל קיומו לא ידעתי ומסתבר שאיש אינו יודע. מעולם לא שמעתי את ההיסטוריה של העם הפלסטיני מהעת העתיקה".

ומכיוון שאיש אינו יודע דבר על הספר הזה, כל שנותר לו הוא לפרסם את ה'לא נודע'. והשאלה הנשאלת היא לא איך מפרסמים ספר ריק מתוכן (שגם עליה יש תשובה משעשעת) אלא מי בכלל קונה ספר שכזה? "זה לא היה פשוט לשכנע את מנהלי החנות הווירטואלית, שכדאי להם לפרסם את הספר. בהתחלה חשבו שזאת בדיחה, אבל בסופו של דבר הצלחתי לשכנע אותם שזה הספר וזה התוכן שאני באמת רוצה להעביר". ולשאלתנו מי בכלל קונה ספר כזה, הרי שתשובתו של וול תהיה "זה לא שקר - אם אתה מאמין בזה".

 

לבסוף נחתם ההסכם ביניהם, ששם הספר יפורסם ב'סימן מים' בראש כל עמוד, תמורת פרסום הספר ודירוגו ברשימת המוצרים המובילה.

תגיות:ספרהיסטוריהפלסטיניםאמזוןרב מכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה