חדשות יהדות

הרב זמיר כהן בהתבטאות נדירה לשחקן ציון ברוך: "אתה עוד תהיה רב גדול"

בשיעור שמסר השבוע הרב זמיר כהן בביתו של השחקן ציון ברוך, והוקדש לעילוי נשמת אמו של השחקן ע"ה -חנה בת פלילה, התבטא הרב זמיר בהתבטאות יוצאת דופן ואמר לשחקן כי הוא "עתיד להיות רב גדול"

ציון ברוך (צילום מסך)ציון ברוך (צילום מסך)
אא

 

בשיעור שמסר השבוע הרב זמיר כהן בביתו של השחקן ציון ברוך, והוקדש לעילוי נשמת אמו של השחקן ע"ה -חנה בת פלילה, התבטא הרב זמיר בהתבטאות יוצאת דופן ואמר לשחקן כי הוא "עתיד להיות רב גדול". 

את הדברים אמר הרב כאשר השחקן פנה אליו ואמר כי הס"מ הוא בעצם היצר הרע שכולם מפחדים ממנו. ו"אם חושבים על זה בגדול, זה מלאך שהוא קנאי לאלוקים. מלאך שהתנדב לתפקיד כדי להוכיח אותנו, שאנחנו לא ראויים לאהבה שלו. הוא מלאך טוב. הוא לאו דווקא רע".

כשסיים את מילותיו אלו, התבטא הרב זמיר כהן ואמר לו: "ציון אתה תהיה רב גדול ב"ה". הקהל צחק והריע למשמע הדברים, אך הרב זמיר מיהר ואמר שוב: "אני לא צוחק, ואני אגיד לך גם למה. ודרך אגב, כל מי שאמרתי לו עד היום בהרצאה 'אתה תהיה רב גדול', זה קרה". 

הקהל הוסיף לצחוק, אך הרב זמיר הרצין והסביר את כוונתו: "בדרך כלל כשיש שאלה של עומק, אומרים חז"ל שזה מראה על הפנימיות של האדם. כתוב בפרשת בראשית בסיכום לפרשה: 'וירא אלוקים את כל אשר עשה, והנה טוב מאוד'. אומרים חז"ל לפני 2000 שנה: 'והנה טוב מאוד - זה היצר הרע'. 

"כל מי שרואה את זה קופץ מהכיסא. היצר הרע הוא הכי משחית והכי הורס בעולם. הקב"ה קורא לו 'רע', אז הוא טוב מאוד? אבל ההסבר הוא בדיוק כמו שאמרת: שיש כאן מלאך שכשאתה מתגבר עליו, הוא מורשע. אם האדם נופל ברשת שלו אז הוא רע - לכן נקרא 'יצר הרע', כי הוא מזיק לנו. אבל בלעדיו, כל הבריאה לא הייתה שווה כלום. בלי היצר הרע - כמו שהיינו נולדים, כך היינו מתים. מה היה בונה אותנו, מה היה עוזר לנו להתעלות, להתגבר ולהיבנות? לכן אומרים עליו שהוא 'טוב מאוד', כי הוא נועד לזה שניבנה. עכשיו אתה מבין למה אתה תהיה רב גדול?", סיים הרב את דבריו. 

תגיות:שיעור תורהסלבסציון ברוךהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה