חדשות יהדות

כואב: במדינת היהודים - שומרי שבת מקופחים בבתי מלון

מיליוני שומרי מסורת בישראל נאלצים להתמודד עם הדרישה הנחרצת לפנות את חדרם במלון בעיצומה של השבת

  • כ"ה תמוז התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הוועדה לצדק חלוקתי קיימה השבוע דיון אודות הקיפוח של שומרי שבת בבתי מלון בישראל, כאשר הם מפונים מבתי המלון בעיצומו של היום הקדוש.

במהלך הדיון ציינו שומרי מצוות כי נאלצו לעזוב את חדרם בעיצומה של השבת, כיוון שהחדר הוזמן מראש לשעה זו על ידי תיירים אחרים.

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הועדה, אמר בדיון: "במדינה יהודית ראוי לכבד עיקרון של שמירת שבת. אם מדברים על הדתה ועל כפיה דתית, יש לנו פה דוגמה מובהקת של כפיה חילונית. כאשר מקשים על שומרי שבת לשמור על השבת כהלכתה- זה אבסורד".

יועצו של הרב הראשי לישראל, סיפר כי לרבנות הראשית מגיעות תלונות רבות מאנשים שנאלצו לפנות את חדרם בעיצומו של היום הקדוש. "שומרי מצוות נאלצים לפנות את חדרם תוך כדי חילול שבת. ברבנות אנו מקבלים תלונות רבות מאנשים שנאלצו לפנות את חדרם בשבת ללא ידיעה מראש וכיוון שהחדר הוזמן נאלצו לעזוב ללא פתרון".

ח"כ עליזה לביא טענה אף היא כי מדיניות בתי המלון אינה הוגנת. "הציבור הדתי הוא פרה חולבת. פינו אותי מאחד המלונות בשבת עם תינוקות, זה היה מאוד לא נעים, לא יכולנו להישאר כי החדר הוזמן עבור אורחים אחרים. בשנים האחרונות אנו נדרשים לשלם הרבה יותר על מנת לשמור שבת, ועושים זאת מחוסר ברירה", אמרה לביא.

למרבה האבסורד, המלונות שהוזמנו לועדה העדיפו שלא להשתתף בה, והסתפקו בנציגת התאחדות בתי המלון, שהציגה את עמדתם: "שעות הפינוי הנהוגות מקובלות בכל העולם. רוב המלונות מיידעים את האורחים בשעת הפינוי. לדעתי לא הגיוני שחילונים ייאלצו לשלם יותר כי דתיים רוצים להישאר עד מוצ"ש. יש בתי מלון שמאפשרים להישאר עד מוצ"ש ללא תוספת תשלום. אבל כשהחדר נמכר לשבת בערב אין אפשרות להישאר".

אהובה זקן, נציגת משרד התיירות, ציינה: "מדובר באוכלוסייה גדולה של מיליוני שומרי מסורת. ככה זה בעולם ולנו אין סמכות להתערב במחיר שגובים המלונות עבור תוספת שבת. חיוב כל המלונות לפנות את החדרים רק במוצ"ש יפגע באיכות השירות לתייר שנוחת, למשל, בשבת בצהריים".

עם סיום הדיון, קבע ח"כ זוהר כי ינסח חקיקה שתמנע קיפוח שומרי שבת. הוועדה תפנה לשר התיירות כרגולטור האחראי על דירוגי המלונות, בדרישה שיפעל למען שומרי השבת.

"הוועדה גם תפנה לשר התיירות ולמנכ"ל התאחדות המלונות בבקשה לערוך בחינה מחודשת בסוגיה זו ולקיים דיון משותף עם כלל מנכ"לי בתי המלון בעניין המלצות הוועדה בנוגע לשעת הכניסה ביום שישי ושעות היציאה ביום שבת ולאפשר לשני שליש מאוכלוסיית מדינת ישראל לנפוש ולשמור את השבת כראוי", סיכם זוהר את הדיון.

תגיות:מלוןשבתשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה