חדשות בארץ

המתיחות גוברת: מהומות ליד הר הבית, יום זעם הוכרז ע"י פת"ח

על רקע התמשכות ההתפרעויות, הפת"ח קורא ל"יום זעם" בעקבות הצבת המנגומטרים בהר הבית. שני שוטרים ישראלים נפצעו קל במהלך פיזור הפורעים

  • כ"ה תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דריכות בבירה לקראת "יום הזעם", כפי שהוגדר היום (רביעי) בפי בכירים ברשות הפלשתינית שקראו לציבור הערבי להגיע לבירה ולבטא את זעמם על מה שמוגדר ככיבוש הישראלי בהר הבית. התנועה קראה לפלשתינים לעלות היום למסגד אל-אקצא. בנוסף לכך, ובתיאום עם הווקף מוסלמי, ביום שישי ייערכו עצרות ענק בכיכרות מרכזיות בכל הערים הפלסטיניות.

בכירי דת מוסלמים ממשיכים להגדיר את הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית כ"פגיעה בחופש הפולחן המוסלמי", ומבהירים כי לא ישקטו עד להסרתם "על אפו וחמתו של בנימין נתניהו". בהודעה נאמר כי "הוחלט שכל מחוז יקבע את תוכניתו למען מסגד אל-אקצא, ונגד המהלכים של הכיבוש הישראלי הטרוריסטי, עד שהכיבוש יחזור בו ממהלכיו".

אמש (שלישי) נערכו עימותים סמוך להר הבית, לאחר תיפלות הערב. עשרות מוסלמים התאגדו מחוץ לשערי הר הבית ובמבואות וקראו: "נקריב את חיינו למען אל-אקצה", "נמות שהידים", "תהיה אינתיפאדה" ו-"אין כמו להרוג חיילים". חלקם החלו ליידות אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים.

כוח משטרה ומג"ב פיזר אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. שני שוטרים ישראלים ו-50 פלשתינים נפצעו בעימותים, ביניהם גם עכרמה סברי, דרשן מסגד אל-אקצה והמופתי לשעבר של ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פיזור מפרי הסדר במעלה מוטה גור נפגעו שני שוטרים באורח קל וטופלו במקום. בראס אל עמוד הושלכו אבנים לעבר כוח מג"ב. הכוח מבצע סריקות במקום לאיתור חשודים".

מי שהתסיס את האווירה היו גם חברי הכנסת הערבים שהגיעו לשער האריות כדי להזדהות עם המאבק נגד הצבת המגנומטרים תוך שהם מתעלמים מהעובדה שרק לפני פחות משבוע נרצחו שני שוטרים באמצעות נשק שהוכנס להר.

תגיות:הר הביתמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה