ונשמרתם

הורי תינוקת בת שישה ימים שנפטרה מהרפס: "בבקשה אל תנשקו את התינוקות בפנים"

ארה"ב: תינוקת רכה בת שישה ימים בלבד אושפזה במצב אנוש ונפטרה מפצעיה לפני זמן קצר, לאחר שנדבקה בהרפס מקרוב שנישק אותה בפניה. כעת משגרים הוריה פוסט מעורר שנועד לעורר את המודעות, ומבקשים: "אל תנשקו את התינוקות באזור הפנים. שמרו עליהם היטב"

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מריאנה, בתם בת השישה ימים של שי וניקול שיפריט מאיווה שבארה"ב - אושפזה בבית החולים במצב אנוש, לאחר שחלתה בהרפס כתוצאה מנשיקה של קרוב משפחה על פניה. מספר ימים לאחר מכן, נפטרה התינוקת כתוצאה מחדירת החיידק אל מוחה.  

כעת מפרסמים בני הזוג פוסט מעורר, ובו הם קוראים להורים ברחבי העולם ללמוד את הלקח ממה שאירע לבתם, ולא לנשק תינוקות רכים באזור הפנים. "בימיו הראשונים, חשוב שתשמרו את התינוק בבידוד, ולא תתנו לאנשים זרים לבקר אותו", הם כותבים. "ואם בכל זאת החלטתם לאפשר ביקורים, ודאו שהאורחים שוטפים את ידיהם היטב ואל תאפשרו שינשקו את התינוק. גם אם האורחים רוצים להרים אותו, דאגו שיבקשו את רשותכם תחילה", מזדעקים ההורים הכאובים. 

בפוסט מספרים ההורים כי מריאנה לקתה בסיבוך רפואי חמור כתוצאה מאותה נשיקה. לדאבון הלב, החיידק הצליח לחדור למוחה על ידי ווירוס קטלני בשם מנינגיטיס HSV1. "אני חוששת שמריאנה נדבקה בווירוס לאחר שבאה במגע עם אנשים חולים, ואז הכניסה את אצבעותיה לתוך פיה", אמרה ניקול. 

תחילה אושפזה מריאנה עם קריסת מערכות כללית, וכשהיא לא מצליחה לנשום בכוחות עצמה. אחר הצליחו הרופאים לאזן את מצבה, אולם לאחר ימים אחדים שב מצבה והידרדר, עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותה במקום. 

תגיות:נשיקהתינוקתהרפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה