מעניין

מה דעתכם? מכשיר חדש יתריע בפני אנשים כשהם ’מריחים רע’, וצריכים להתבשם

היפנים 'עפים' על זה: מכשיר חדש בעל חיישנים מיוחדים, יתריע לאדם הנושא אותו כשריח גופו מהווה 'סכנה' לציבור המריחים. איך זה עובד? התשובה בגוף הכתבה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

יפן: יצרנית של מכונות צילום חושפת מכשיר חדש בגודל כיס שיתריע על ריחות גוף לא נעימים של מי שנושא אותו, דרך אפליקציה מיוחדת. שמו של המכשיר KunKun ניתן לו על שם המילה היפנית 'לרחרח' ודרכו ניתן יהיה לזהות גם ריחות חיצוניים ובלתי נעימים כמו ריח של שמן בישול שמתפשט בחדר. 

הKunKun הוא פרי מחשבתו של המהנדס הירושי האקיימה בן ה-43, שרעיון זה נצנץ במוחו לאחר שריח הגוף שלו היווה בעיניו בעיה מדאיגה. "אנשים לא תמיד מודעים לריחות שנודפים מהגוף שלהם, ולא תמיד נעים לך להעיר להם על כך", הוא מסביר. שותפו, דייסוק קודה בן ה-42, מוסיף ואומר כי הקונקון קטן מספיק כדי להתאים עצמו לכיס מעיל או חולצה, ויכול לעזור לאדם ולשחרר אותו מהחרדה של חוסר הידיעה כיצד הוא מריח.

מה שהמכשיר עושה בפועל הוא איסוף כימיקלים שמחולקים לשלושה סוגי ריחות גוף עיקריים, על ידי חיישנים מובנים. "החיישנים מחפשים חומרים כמו אמוניה וחומצה איזובלית או כימיקלים אחרים שעשויים לגרום לריחות זהים, ולאחר מכן מדווחים על הממצאים באמצעות אפליקציה מיוחדת", מסבירים השניים. 

כעת פועלת החברה במטרה לקדם את המוצר ולפתח אותו כך שיהיה מסוגל לגלות ריחות של סיגריות, חיות מחמד ושאר ריחות 'בלתי נעימים' - ואף ייתן לאדם התראה כי 'הגיע הזמן להתבשם' וכדומה. לדברי המפתחים, המכשיר יוצג למכירה ביפן כבר בקיץ הקרוב וצפוי לעלות כמה מאות דולרים. 

תגיות:ריחהמצאותגאדג'טים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה