חדשות בעולם

גיאולוג אוסטרלי טוען: הגראנד קניון הוא הוכחה לקיומה של תיבת נוח

במשך שנים טען הגיאולוג האוסטרלי אנדרו סנלינג כי בכוחו להוכיח שחור על גבי לבן את הימצאותה של תיבת נוח ואת המתואר בפרשת נוח כולה. היום, לאחר מאבק עיקש של שנים, הוא קיבל אישור להתחיל לאסוף דגימות ולבדוק זאת מבחינה מדעית

מעבר בגראנד קניון (צילום: shutterstock)מעבר בגראנד קניון (צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים טען הגיאולוג האוסטרלי אנדרו סנלינג כי בכוחו להוכיח שחור על גבי לבן את הימצאותה של תיבת נוח ואת המתואר בפרשת נוח כולה אולם נתקל בחומה בצורה של טענות הפוכות, כאשר ביקש אישורים לבצע בדיקות מדעיות שיוכיחו את טענותיו. 

במסגרת המאבק שלו, ביקש סנלינג לאסוף דגימות של כ60 סלעים שונים מהגרנד קניון, הפזורים בארבעה אזורים שונים של הפארק הלאומי - אך בקשתו זו נהדפה ונדחתה משום ש"מנהלי הפארק לא אהבו את השאלות ששאלתי", מסביר סנלינג. 

טענתו המרכזית מעמידה באור שונה את הטענה שהקניון נוצר לפני מיליוני שנים, כמו שרבים מהקולגות שלו מכריזים. "אני יכול להוכיח שהקניון לא נוצלר לפני מיליוני שנים, כי אם לפני אלפי שנים בלבד, כמו שמתואר בפרשת נוח והמבול", טוען המדען.

בעקבות צו מטעם הנשיא דונלד טראמפ, שהכריז על חופש דתי במתחם הפארק הלאומי - חויבו כעת מנהלי הפארק להיענות לבקשתו של סנלינג, ובשבוע שעבר קיבל המדען סופית את האישור להתחיל לאסוף את הדגימות שהוא צריך במסגרת המחקר החשוב, שמתיימר להוכיח את קיומה של תיבת נוח ושאר הפרטים המתוארים בפרשת המבול - בפן המדעי. 

האם בזאת הגיע המאבק שלו לתומו? נראה שכן, למרות שהקשיים מול דעות הקולגות, עדיין עומדים בעינם. "הראיות המדעיות לא עולות בקנה אחד עם הטענות של סנלינג", טוען גיאולוג אחר מאוניברסיטת סידני, שבה מועסק אף סנלינג. "אנחנו בהחלט מודעים להשפעתם של שיטפונות גדולים על כדור הארץ, ויודעים שהם מתרחשים לפעמים. העובדה הזו עדיין לא מוכיחה שהסלעים הללו עברו איזו קטסטרופה. מדובר בסלעים נורמליים לחלוטין".

תגיות:תיבת נוחממצאיםמדעהוכחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה