חדשות יהדות

אברי גלעד על ה’הדתה’: "מריח משנאה ופחד. מה האינטרס לקרוע אותנו איש מרעהו?"

קמפיין ההדתה? לאברי גלעד יש הרבה מה להגיד עליו, ולא. הוא לא חושש מהתגובות הנלוזות שיצאו נגד דעתו, וניסו לבייש אותו בגינה. העליהום התקשורתי נגד משרד החינוך בשל ה'הדתה', מעציב אותו ונובע לדעתו משנאה, ולא פחות מכך - מפחד 

אברי גלעד (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)אברי גלעד (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)
אא

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, מגיש הטלוויזיה אברי גלעד התייחס הבוקר (א') לעליהום התקשורתי כנגד משרד החינוך, ואמר כי קמפיין ה"הדתה" אינו נובע אלא משנאה ופחד. הגם שלא נולד לבית מאמין, גלעד מספר כי "הוריי שלחו אותי לגן ילדים דתי למהדרין, 'אוהל יעקב' בשכונת ילדותי בקטמון, ירושלים. כל בוקר היינו שרים אדון עולם והייתי מחויב לחבוש כיפה באופן קבוע. האם מישהו דיבר על הדתה? לא".

לדבריו, החיבור הזה עם היהדות מגיל כה צעיר, הולידה רק "הכרות וחיבור עם אנשים אחרים, שחולקים את המרחב הישראלי איתנו. לא פחדנו מהם, אלא לקחנו מהם את מה שידעו לתת. במקרה שלנו את גן הילדים הטוב ביותר בשכונה".

גלעד מציג דעה נחרצת לגבי העליהום התקשורתי וכותב כי "כל קמפיין ההדתה מעציב אותי נורא. הוא מריח משנאה ומפחד. שנאה שבנויה על אי הכרות עם המגזר הדתי, שעם כל חסרונותיו - הוא אחד המנועים החזקים בישראל היום, בנתינה, בערכיות, בקהילתיות ובאנושיות. ופחד שכל רוח קלה מחוץ לבית - תמוטט את הסמכות ההורית להנחיל את הערכים שההורים מאמינים בהם. אולי גם פחד שאין ערכים כאלה, ולכן כל ערך ייכנס לוואקום בבית וישתלט.

"ללא יהדות על צדדיה ההיסטוריים, הטקסיים והתרבותיים - אין לנו שורש משותף וכל קבוצה לנפשה. כך לא נשרוד וכך לא נשגשג כאן".

גלעד אמנם אינו מגדיר עצמו כדתי, אך עם זאת "יודע פרשת שבוע, עורך קידוש, לומד חסידות, מחזיק חברים על הספקטרום הדתי וזה מוסיף לי המון. זה מחזק את הקשר שלי לארץ הזאת, ונוטע בי תקווה שגם מול קשיים נוראיים שיגיעו משכנינו - נעמוד ביחד!".

את דבריו מסכם גלעד במילים הבאות: "מה האינטרס לקרוע אותנו איש מרעהו, ולמה שנשתף עם זה פעולה?"

תגיות:משרד החינוךאברי גלעדדעותדתייםהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה