חדשות בארץ

האם ההדתה באמת קיימת, או שמדובר בקונספירציה?

אבישי עברי מנפץ את בועת ההדתה. בטור דעה מצולם, הוא תוהה האם אכן יש מגמת הדתה בבתי הספר "אנחנו ממש לא תחת מתקפת הדתה"

אא

האם אנחנו נמצאים תחת מתקפת דוסים משובטים? אבישי עברי, כתב, עורך ומגיש "כאן", חושב שזה לא המצב. "אז נכון, הנושא הבוער הקיץ הוא בעיית ה"הדתה" בבתי הספר. ברגע הראשון זה נשמע כמו אוי אוי אוי... אוי אוי אוי, אמרו לבת שלך בגן שמע ישראל! היא עוברת הסללה לריקודים על טרנזיט של נ נח!...אוי אוי אוי, דיברו עם הבן שלך בכיתה ב' בגבעתיים על בית המקדש, אפשר לחשוב שמחר בבוקר הוא זובח עולה ושלמים בגן העלייה! אבל כשחושבים על זה ברצינות – זה עוד יותר מגוחך! כי על מה מדובר? מדינה שלמה סוערת בוויכוחים בעד ונגד הדתה, כשאף אחד עוד לא הצליח להסביר מה זה בדיוק ואם זה בכלל קיים.
המון כתבות בעיתונים ובטלוויזיה מסבירות לנו שיש מזימה ענקית של דוסים בראשות שר החינוך לחדור לחינוך הממלכתי ולשטוף לילדינו הרכים את המוח כדי שיהפכו לפנאטים דתיים שמצביעים בנט ומקשיבים לחנן בן ארי. אבל בפועל, מה ראינו בכל הכתבות?
1. תלונה של מישהו בפייסבוק על אזכור של בית המקדש במסיבת סיום בגן. אוקיי, ירושלים היתה הנושא השנתי של משרד החינוך, כל שנה מכריזים על נושא אחר ומתמקדים בו (לפני שנתיים הוא היה "האחר הוא אני", אז אני חושב שתכלס התקדמנו). ואתם יודעים, אנחנו היהודים, בגדול, מאמינים שהיה בית מקדש בירושלים. מה לעשות.
2. תלונות של מישהו אחר בפייסבוק על ספרי לימוד. איור לא מוצלח בספר לימוד חשבון לכיתה ד' לא יהפוך את הילד שלך לפנאט דתי, הספרים האלה לא כאלה משמעותיים בחיים של הילדים שלכם. מצטער. ובכלל, אולי די עם כתבות על פוסטים בפייסבוק, יש גם המון פוסטים בפייסבוק שמתלוננים על כך שהילדים לא לומדים מספיק יהדות, למה מהם לא עושים כתבה?
3. היה דו"ח של עמותת מולד שקיבל פרסום בתקשורת ולפיו יש תלונות על "עמותות דתיות שחודרות לבתי הספר" – רק מה הבעיה? אף עמותה לא "חודרת", מנהלי בתי הספר מזמינים אותה, אז אם לאיזה הורה יש בעיה עם איזה עמותה שידבר מנהל בית הספר, משרד החינוך מציע מגוון עצום של עמותות לימודי יהדות מכל הזרמים וממש לא מכריח אף בית ספר לבחור דווקא בדתיות שבהן. בקיצור, "הדתה"? כפיה? מתקפת דוסים משובטים? אבישי לא השתכנע.

 

תגיות:הדתהאבישי עברי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה