חדשות בארץ

רגע לפני קריסה: עדויות קשות מרצועת עזה

מצוקה גואה בעזה: מחסור חמור בחשמל, מתקני מים מרוקנים, אבטלה גואה, מחסור ברופאים, ומרפאות שקורסות תחת העומס. עשור לשלטון חמאס, עזה על סף קריסה

  • י"ט תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תחקיר שערך 'חדשות ערוץ 2' מצביע על המצוקה הגואה ברצועת עזה. התושבים מקבלים שעתיים עד ארבע שעות של חשמל, מקורות המים מזוהמים ומתקני הרפואה עמוסים הקורסים תחת העומס. מתוך 2 מיליון תושבים בעזה, יותר מ-50%, למעלה ממיליון, סובלים מחוסר ביטחון תזונתי. מעל 60% מצעירי עזה מוגדרים מחוסרי עבודה.

רוברט פייפר, מתאם האו"ם לסיוע הומניטרי, מתריע כי מצבה הקשה של הרצועה עלול לגרום להסלמה מחודשת והרסנית במיוחד. "כשיש לך שעתיים חשמל ביום, עזה הופכת למקום שלא ניתן לחיות בו", הוא אומר.

איימן נאסר, תושב מחנה הפליטים שאטי, אמר בכאב לערוץ 2: "אין שום שינוי, אנחנו אפילו לא יודעים את מי להאשים - את החמאס? את ישראל? את אבו מאזן?" חברו, אשרף, מנסה להבין מה המנהיגים רוצים להשיג: "זה הכל פוליטיקה ואנחנו רק כלי משחק. אבו מאזן לא מעניש את חמאס. הוא מעניש 2 מיליון פלסטינים. למנהיגי חמאס יש גנרטורים עצומים והם חיים בתנאים טובים. רק העניים הם אלו שסובלים".

ביום שלישי השבוע פרסם האו"ם דוח לציון עשור לשלטון חמאס ברצועה. בדוח נקבע כי תוך שלוש שנים עזה תהיה "בלתי ראויה למחייה". הדוח, שבחן מספר תחומים, מצביע על מחסור חמור בחשמל, האבטלה (שעומד כיום על 42%), מחסור במרפאות ורופאים ומאגרי מים מרוקנים.

הדוח קובע כי ההשתלטות העוינת של חמאס לצד שלושה סבבי לחימה גרמו להרס התשתיות החיוניות ושל הכלכלה הפנימית.

"חרף אזהרות האו"ם ב-2012, עזה ממשיכה באותו נתיב לעבר אנטי-פיתוח ובמספר תחומים אף בקצב מהיר יותר מהערכות האו"ם", צוין בדוח. "בהיעדר נקיטת צעדים מידיים, מאגר המים היחיד של עזה יתרוקן לחלוטין בצורה בלתי הפיכה עד שנת 2020", נכתב עוד.

תגיות:עזהקריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה