ונשמרתם

לונדון: בן 13 שאלרגי לחלב, נפטר לאחר שבריונים קירבו אל פניו גבינה צהובה

בן 13 שסבל מאלרגיה לחלב נפטר לאחר שנאלץ 'לאכול' גבינה צהובה, שבריונים מכיתתו דחפו אותה לפיו וקירבו אותה לפניו. אמו: "אני לא ממש יודעת מה קרה, אבל אם מישהו היה יושב לידו עם משהו שהוא אלרגי אליו – הוא היה אומר לו, הוא לא ביישן. כולם ידעו על האלרגיות שלו, אפילו מוצרי חיטה יכלו להרוג אותו"

בעיגול: הנער שנפטר, קרן צ’ימה (צילום: robb tod)בעיגול: הנער שנפטר, קרן צ’ימה (צילום: robb tod)
אא

נער בן 13 בשם קרן צ'ימה, הסובל מאלרגיה לחלב, נפטר בבית החולים שבועיים לאחר שאושפז במחלקת טיפול נמרץ – בשל 'משחק' של בריונים בבית ספרו. חברי כיתתו שלא האמינו שהוא באמת יכול למות מגבינה, החליטו לעשות ניסוי וקירבו גבינה אל פניו, תוך שהם מאלצים אותו לאכול אותה.

אחדים מהתלמידים אף שפשפו את הגבינה על ראשו וצווארו של צ'ימה, למרות שכולם ידעו כי הוא סובל מתגובות אלרגניות קשות למוצרי חלב. בראיון שנעשה עמה ל'דיילי מייל', סיפרה רינה, אמו של קרן, כי כשקיבלה את שיחת הטלפון מבית הספר, ושמעה על התקרית החמורה – לא בזבזה זמן יקר. "יצאתי מהר מהעבודה שלי וכשהגעתי לבית הספר, הוא כבר היה על אלונקה והחובשים הכניסו אותו לאמבולנס. נסעתי איתו באמבולנס וכשהגענו לבית החולים נורת'וויק פארק, הוא נלקח לטיפול נמרץ. אני לא ממש יודעת מה קרה, אבל אם מישהו היה יושב לידו עם משהו שהוא אלרגי אליו – הוא היה אומר לו, הוא לא ביישן. כולם ידעו על האלרגיות שלו, אפילו מוצרי חיטה יכלו להרוג אותו".

קרן היה מאושפז בטיפול נמרץ במשך שבועיים, לפני שלקה בדום לב ונפטר. "אני שמחה שלפחות ניתנה לי ההזדמנות להיפרד ממנו", אמרה אמו. "התפללנו עד לשנייה האחרונה, והיה לו חיוך על פניו כשהוא הלך".

משטרת לונדון פתחה בחקירה, ועדויות עדיין נאספות מכל תלמידי בית הספר.

נקודה למחשבה: מקרה זה מלמד אותנו איזו אחריות מוטלת עלינו כהורים וכמחנכים, כשזה מגיע לסכנת נפשות. כמה חשוב לחנך את הילדים ואת התלמידים לשמור על חיי האחרים, כשם שאנחנו שומרים על חיינו אנו, בין אם מבחינה פיזית כמו במקרה הנ"ל ובין אם מבחינה רוחנית (הלבנת פנים, העלבות וכדומה).

תגיות:אלרגיותילדיםמוותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה