חדשות בארץ

התוכנית שעוררה ביקורת נרחבת מגיעה מחר לקבינט

הקבינט המדיני ביטחוני יידרש להצביע על "תוכנית קלקיליה", הכוללת בניית 14 אלף יחידות דיור בעיר הערבית

  • י"ז תמוז התשע"ז
קליקליה (צילום: פלאש 90)קליקליה (צילום: פלאש 90)
אא

מחר (רביעי) יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד, שבו יידרשו השרים לדון ולהצביע על "תוכנית קליקליה", שמבקשת לאשר בניית 14 אלף יחידות דיור בעיר הערבית.

התוכנית שנחשפה בחודש שעבר עוררה ביקורת נרחבת במחנה הלאומי. כאשר התברר שהתוכנית אושר בחטף בקבינט, רבים מהשרים כלל לא נכחו בדיון, דרשו השרים שנעדרו לערוך דיון חוזר בנושא.

תוכנית הבניה, שמקודמת על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן, צפויה לקרב מאוד את קלקיליה ליישובים היהודים הסמוכים לה: כפר סבא וכוכב יאיר, ובכך להתקרב מאוד לכביש 6. אם תאושר התוכנית, צפויה קלקיליה להכפיל את שטחה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה.

בשיחה שהעניק לקרוץ 7, אמר חבר הקבינט המדיני-ביטחוני השר זאב אלקין: "אני יכול להגיד בוודאות מוחלטת שהקבינט מעולם לא אישר תוכנית בנייה של 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה. באותו דיון הייתי בחו"ל אבל התעדכנתי מיד בתום הישיבה. עכשיו, כשהנושא צף מחדש, בדקתי את הפרוטוקולים ואין שום דבר כזה. מי שלא יהיה אחראי לזה, מתאם פעולות בשטחים או שר הביטחון, זה פשוט קידום לא נכון. זה מעשה הזוי".

"לא ברור לי למה ליברמן להוט להקים תוכנית חסרת תקדים ולהקים עיר פלסטינית גדולה על כביש 6. סוגיית מדיניות בסדר גודל כזה צריכה לבוא לקבינט. או שמישהו פה טעה או שמישהו פה מטעה", הוסיף אלקין.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לאחר פרסום התוכנית המלאה: "ככל שאנחנו נחשפים לפרטים כולנו נדהמים יותר ויותר מהחומרה של התוכנית להכפלת קלקיליה. מעיון בסעיפי התוכניות עולה התמונה כי כל נושא ונושא בתוכנית נועד בעיקר כדי לסלול שטח ולגזול מאחורי הגב שטחים עצומים משטח C במרחב השומרון ולהעביר אותם בפועל לשטח הרשות הפלסטינית, עד כדי הקמת גן חיות בשטח נרחב למרות שבקלקיליה יש כבר גן חיות פעיל.

"למרות כל כך הרבה פיגועים רצחניים שיצאו בתקופה האחרונה מקלקיליה, נתנו הקלות שלא ראינו מעולם עד כדי בנייה ערבית של 50 מטר בלבד מגדר הביטחון. אנו מאוחדים - מתיישבים מהשומרון, קיבוצניקים מאייל ותושבי כפר סבא וכוכב יאיר, ללא הבדל של השקפה פוליטית, בדרישה משרי הממשלה כולם להוריד את התוכנית המסוכנת הזו מסדר היום".

תגיות:קבינטתוכנית קליקליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה