סיפורי אמונה

"לא אחליף את המתיקות של הביטחון בה’ תמורת מאה אלף דולר"

"אם יבוא עכשיו עשיר וייתן לי מאה אלף דולר אני לא לוקח! לא אחליף את המתיקות של הבטחון בה' תמורת מאה אלף דולר"

  • י"ז תמוז התשע"ז
הרב מבריסקהרב מבריסק
אא

הרב ראובן קרלנשטיין זצ"ל ב-2 סיפורים מופלאים על ביטחונו המופלג בה' של הרב מבריסק: "לרב מבריסק זצ"ל היה כולל אברכים. כל ערב ראש חדש הוא היה משלם להם את המלגה, ויהי מה. אם ארע פעם שלא היה לו את הכסף במועד – הוא היה לווה אותו ובלבד שישלם לאברכים בזמן", מספר הרב קרלנשטיין.

"והנה הגיע ערב ראש חדש אחד שלא היה לו כסף לשלם. הוא גם לא מצא רעיון ממי ללוות, אלא ישב על מקומו, תפוס בהרהוריו", ממשיך הרב קרלנשטיין. "עבר שם אחד המתפללים שהבחין במצוקתו של הרב, ואמר לו: 'אה! כמה טוב היה המצב אם היה מגיע עכשיו עשיר מלונדון ותורם מאה אלף דולר, סכום שיש בו כדי להחזיק את הכולל למשך חצי שנה… אה! היה זה ממש א-מחיה…".

נענה הרב מבריסק ואמר לו: "אם יבוא עכשיו עשיר מלונדון ויתן לי מאה אלף דולר – אני לא לוקח! אני לא אחליף את המתיקות של הבטחון תמורת מאה אלף דולר! מדי חודש בחדשו, אני נושא את עיני למרום ואומר: 'רבונו של עולם, עיני נשואות אליך, אנא בטובך הגדול, שלח לי את הכסף שאני צריך' בצורה שכזאת אני 'חי עם הקדוש ברוך הוא' באופן קבוע, ואכן זוכה אני מדי חודש לראות בחוש את יד ה' המסייעת לי! אם יהיו לי בכיס מאה אלף דולר להחזקת הכולל לכמה חודשים, הרי שאפסיד את מתיקות הבטחון הזו… וכי משתלם למכור מתיקות שכזו במאה אלף דולר"?!

"אצל הבריסקער-רב, הפסוק 'השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך' היתה צורת חיים תמידית, הנהגה יום-יומית", מסיים הרב קרלנשטיין את הסיפור.

"סיפור נוסף מספרים על הבריסקער-רב, שהוא קבל בנדוניה כמה בתים בוורשא, ששווים נאמד בהון עתק. והנה קרה מה שקרה נוכל אחד, גזלן, רימה אותו בכך שהוא ישיג לו שוכרים לדירותיו. מפה לשם, הצליח הנוכל לנשל אותו מכל הנדוניה, ולא נשאר לו ממנה כלום", מספר הרב קרלנשטיין סיפור נוסף.

"נטל הבריסקער-רב את ספר 'חובת הלבבות' והחל ללמד מתוכו את 'שער הבטחון'. הוא למד אותו פעם, פעמים, שלוש, ולאחר מכן אמר: 'עד עכשיו חשבתי שאיזהו עשיר? – זה שיש לו כמה בתים בוורשא! היום אני יודע שאיזהו עשיר? – זה שיודע בעל פה את 'שער הביטחון' ב'חובת הלבבות'!"...

מתוך 'יחי ראובן' על פרשת בשלח, באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:תורהסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה