חדשות בארץ

מאכזב: אלו דעותיו של גבאי, האיש שמתיימר להיות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו

אבי גבאי, מי שיוביל את מפלגת העבודה בבחירות הבאות ומתיימר להחליף את שלטון נתניהו, מציג דעות מקוממות ומאכזבות בנושאי דת ומדינה

  • י"ז תמוז התשע"ז
אבי גבאי (צילום: פלאש 90)אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

אבי גבאי הדהים אמש (שני) את המערכת הפוליטית בכלל ואת מפלגת העבודה בפרט. הוא ניצח את המערכת, את הקומבינות והדילים, וגבר על עמיר פרץ למרות תמיכת ההסתדרות ויצחק הרצוג בפרץ.

היו"ר החדש של מפלגת העבודה מציג דעות שאינן עולות בקנה אחד עם ההשקפה הדתית והחרדית. "לא אוותר על תחבורה ציבורית בשבת", הצהיר מיד עם זכייתו בפריימריס. כאשר נשאל לגבי "מתווה הכותל" להקצאת רחבה רשמית לתפילה משותפת, גבאי הזכיר ש"כשר הצבעתי בעד המתווה. כשאבחר לראשות הממשלה, מיד איישם את מתווה הכותל כפי שהוצע. אין סתירה בין הדת היהודית, שחשובה לי, לבין עמידה ביחד עם אשתך ליד הכותל. אין סיבה לאסור ואין סיבה לאפשר לפרשנות דתית מחמירה להשתלט על חיינו. הם סתם מחמירים".

גם דעותיו בקשר לגיור הן מקוממות ומטרידות. גבאי מבקש "לאפשר לרבני ערים לגייר ולהכיר בגיורים של קונסרבטיבים וגם של רפורמים. אם מישהו מזדהה עם העם היהודי ורוצה להצטרף אליו, למה לא?"

בשיחה שהעניק ל-ynet אמר גבאי נחרצות: "גם החרדים צריכים להבין שחלק מהעוצמה הביטחונית שלנו נובעת מהתמיכה של יהדות ארה"ב, ואסור לתת להם גט כריתות. החרדים ילכו איתנו אם לא תהיה להם ברירת קואליציה אחרת, כך שאני לא מודאג. וגם כדאי שיידעו מראש שבכל מו"מ עתידי לא אוותר על תחבורה ציבורית בשבת. זו עוולה ציבורית שחייבים לתקן". עצוב ומדאיג שאלו הן דעותיו של האיש שמתיימר להיות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו.

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה