מעניין

הכירו: המסעדה היחידה שבה הסועדים יודעים שהם ממש לא יקבלו את מה שהם הזמינו

יוזמה מעניינת בטוקיו: מסעדה מקומית ברובע טויוסו מעסיקה מלצרים ומלצריות הסובלים מדמנציה, ומזהירה מראש את הסועדים: קחו בחשבון שתקבלו מנות שלא הזמנתם, ואם זה קורה – תאלצו לחייך למלצר או למלצרית, לא לזעום ולא לבקש להחזיר את המנה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

יוזמה מעניינת בטוקיו: מסעדה מקומית ברובע טויוסו מעסיקה מלצרים ומלצריות הסובלים מדמנציה, ומזהירה מראש את הסועדים: קחו בחשבון שתקבלו מנות שלא הזמנתם, ואם זה קורה – תאלצו לחייך למלצר או למלצרית, לא לזעום ולא לבקש להחזיר את המנה.

למרות שזה אחד הדברים שהכי עשויים לתסכל אנשים כשהם מזמינים מנה מסוימת, סועדי המסעדה בטוקיו מכירים את הכללים ולא מתרגשים מהם יותר מדי. נהפוך הוא. "שם המסעדה 'מסעדת ההזמנות השגויות' ניתן לה במטרה להבהיר לסועד שכאן הוא יחווה שירות מסוג אחר לגמרי, שירות שהוא לא ימצא באף מסעדה אחרת – ולא בטוח שהוא יהיה שמח מזה", אומר בחיוך מיזוהו קודו ( Mizuho Kudo) בלוגר מסעדות שמוחזק לאחד האורחים הקבועים במסעדה.

"היום למשל הזמנתי המבורגר אבל קיבלתי כופתאות במקום, חייכתי ואמרתי תודה רבה למלצרית המבוגרת ששירתה אותי. בטח שלא כעסתי, זה כל הכיף שבמקום הזה. כמו כל המלצרים שכאן, גם היא חולת דמנציה – מה שעוזר לך מיד להבין את הדרך שבה אנשים שחולים במחלה הזו חושבים או מתנהגים, ולקבל אותם כחלק אינטגרלי מהחברה".

המסעדה שהחלה כ'תקופת ניסיון' על ידי יזמית בשם מגי, מתכננת בעתיד להעסיק גם חולי אלצהיימר ואחרים, כדי להעלות את המודעות לשילובם של בעלי מוגבלויות כאלה ואחרים, בחברה הכללית.

תגיות:מסעדהחסדדמנציהמלצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה