חדשות יהדות

מהו המבנה היהודי במצרים שישופץ במיליוני דולרים?

סכום של 40 מיליון לירות מצריות (2.24 מיליון דולר) הוקצה עבור שיפוץ בית הכנסת העתיק באלכסנדריה. מדובר בבית כנסת שנועד עבור קהילה בת 20 אלף יהודים, אך כיום מתפללים בו 18 יהודים בלבד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית הכנסת העתיק באלכסנדריה שבמצרים ישופץ בעלות של כ-40 מיליון לירות מצריות, מה שאומר 2.24 מיליון דולר, כך על פי הודעת משרד העתיקות במצרים. ההחלטה על השיפוץ התקבלה אחרי שלאחרונה קרסה אחת התקרות בעזרת הנשים, והדבר הוביל לסגירתו של בית הכנסת.

מדובר בבית הכנסת המכונה 'אליהו הנביא' אשר מפואר לפי כל אמת מידה. הוא נבנה לפני כ-200 שנה ובמשך השנים שימש כמקום תפילה עבור יהודי הקהילה שהתגוררו באלכסנדריה. באותן שנים התגוררה באלכסנדריה קהילה יהודית גדולה מאוד שמנתה למעלה מ-20 אלף יהודים, אך נכון להיום היא מונה כ-18 יהודים בלבד.

בראיון לעיתון המצרי 'אל מסרי אל-יום' סיפר אחד הבכירים במשרד העתיקות כי במסגרת הפרויקט ישופץ המבנה באופן נרחב ביותר, כולל שיפוץ ארכיטקטוני והנדסי. השיפוץ יחל מיד לאחר שמועצת המנהלים של המשרד תאשר אותו.

הבכיר אף ציין כי אומנם לפי החוק, הקהילה היהודית היא זו שאמורה לממן את כל עליות השיפוץ, הוחלט להקצות את הסכום האסטרונומי – 40 מיליון לירות מצריות לצורך השיפוץ.  ייתכן מאוד שלמדינת ישראל יש קשר ישיר להחלטה על שיפוץ המבנה.

 

תגיות:מצריםבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה