חדשות בארץ

הסתדרות הרוקחים בדרישה: כל המרשמים יכובדו בכל בתי המרקחת

הסתדרות הרוקחים בישראל דורשים לשנות את המצב הקיים היום, לפיהם תרופות מסוימות ניתן לרכוש רק בבתי המרקחת של קופות החולים

  • ט"ו תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר פירסמה הסתדרות הרוקחים נייר עמדה, הקורא למשרד הבריאות לשנות את הנהלים הקיימים כיום, לפיהם מרשמים של תרופות מסוימות לא מכובדים בכל בתי המרקחת. "אנחנו פונים לחברי הכנסת ולמקבלי ההחלטות במשרד הבריאות להפעיל לחץ כדי לשנות את המצב הקיים ולאפשר לכל אחד לקבל את התרופות שלו היכן שיבקש ויחפוץ", נכתב בנייר העמדה.

חשוב להבין כי בישראל יש שני סוגי בתי מרקחת: של קופות החולים וכן פרטיים. קופות החולים, שהן גם הבעלים של בתי מרקחת רבים, מגבילות את הצרכן היכן לרכוש את תרופות המרשם.

לעיתים קרובות מבוטח מקבל מרשם, אך הוא יכול לקבל את התרופה בבית המרקחת של הקופה שלו או בבית מרקחת פרטי שנמצא בהסדר עם אותה הקופה. אם הוא רוצה לקבל תרופה שלא בבית מרקחת בהסדר היא תהיה הרבה יותר יקרה ותצריך מהמטופל לבקש מהרופא להנפיק מרשם מיוחד בכתב. מצב זה מקשה בעיקר על קשישים ונכים, הנאלצים לקנות את התרופות בבתי מרקחת מסוימים, שלעיתים רחוקים ממקום מגוריהם.

בכל בתי המרקחת הפרטיים יש מערכת ממוחשבת המקשרת בין בתי המרקחת לקופות החולים איתן יש להם הסכמים. כל מרשם שמונפק מבית המרקחת מוזן למחשב והמידע מועבר ישירות לקופת החולים.

בבתי מרקחת הפרטיים שבהן אין הסדר עם הקופה לא יכבדו את המרשם, ולחלופין ייאלץ הלקוח לבקש מהרופא שינפיק לו מרשם לא ממוחשב. הלקוח יוכל לקבל את התרופות בבית המרקחת הפרטי אבל במחיר הרבה יותר גבוה, כאילו קיבל מרשם מרופא פרטי ולא מקופה ציבורית. ואם לא די בכך, בשנים האחרונות קופות החולים פועלות כדי להפחית את ההסכמים מול בתי המרקחת הפרטים ופותחות עוד בתי מרקחת משלהן.

הסתדרות הרופאים בישראל קוראת לשנות את המצב. לדברי דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל, חשוב לתאם בין קופות החולים ובתי המרקחת הפרטיים על מנת להקל על האזרחים. לדבריו, אם יוחלט לאפשר לכל בתי המרקחת לנפק תרופות, ישפר הדבר את הנגישות ואת הזמינות ויגביר את התחרות.

בהסתדרות הרוקחים מציינים כי כאשר שוק זה ייפתח לתחרות מלאה, האזרחים ירוויחו הורדת מחירי התרופות, וכן בתי המרקחת יתנו שירותים גם בשעות גמישות יותר, כגון בשעות הערב המאוחרות. 

תגיות:קופת חוליםבית מרקחת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה