חדשות בארץ

ביקור רב הישגים: שיתופי פעולה אסטרטגיים נחתמו בין ישראל והודו

שורת הסכמים כלכליים נחתמו בין ישראל והודו, כאשר הפגנת הידידות הגיעה לשיאה כשראש ממשלת הודו הזמין את נתניהו להגיע לביקור גומלין בארצו

  • י"ב תמוז התשע"ז
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדה מודי(צילום: פלאש 90)ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדה מודי(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדה מודי חתמו אתמול (רביעי) על שבעה הסכמים בתחום הפיתוח החקלאות, המים, החלל והטכנולוגיה. השניים נועדו לפגישת עבודה וארוחת צהריים במלון המלך דוד בירושלים. לאחר הפגישה אמר נתניהו: "זהו יום גדול, אנחנו עושים היסטוריה יחד. יש לי הרגשה שהיום הודו וישראל משנות את העולם שלנו, ואולי אף חלקים מהעולם כולו. בפגישותינו אתמול ובפגישה היום, דנו, יחד עם חלק משרינו ועם פמלייתך, בנושאים רבים שבהם אנו מרגישים שביכולתנו לחולל שינוי גדול. שינוי גדול במים, בחקלאות, בבריאות – בתחומים רבים כל כך".

"יש ביכולתם לחולל מהפכה ביחסים בינינו, אך גם בחייהם של מיליוני בני אדם. בהודו מדובר במאות מיליוני בני אדם, אבל אנחנו מדברים אפילו מעבר לכך. אנחנו מדברים גם על שיתוף פעולה במדינות עולם שלישי, ועל עבודה משותפת כדי להיטיב את עתיד עמי אפריקה.

נתניהו התייחס גם למצב המדיני ואמר: "אנו גם מכירים בכך שכוחות הטרור מציבים בפנינו אתגרים. אותם כוחות טרור שחותרים לערער את עולמנו, מדינותינו, ואת השלום והיציבות של הציוויליזציה המשותפת שלנו. הסכמנו לשתף פעולה בתחום זה גם כן".

לאחר מכן דיבר גם ראש ממשלת הודו: "תודה לך על דבריך החמים, על זמנך וידידותיך. שיתוף הפעולה שלנו מתפשט לאזורים חדשים, ואנו מנסים לתרום לשלום וליציבות האזורית. ההסכמים הם בתחומי היזמות, החקלאות והמים. הסכמנו לעשות הרבה יותר כדי להגן על האינטרסים המשותפים שלנו, גם בנושא הגנת הסייבר".

"השלום, הדיאלוג והסבלנות ינצחו", הוסיף ראש הממשלה ההודי. "הביקור שלי עד עכשיו היה בלתי נשכח, ואני בטוח ששאריתו יהיה מרגש לא פחות. אדוני ראש הממשלה, אני מזמין אותך ואת משפחתך לבקר בהודו".

כאמור, נחתמו שבעה הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי, כשהחשוב ביניהם הוא מזכר הבנות בין משרד המדע והטכנולוגיה ההודו לבין רשת החדשנות בישראל בנוגע להקמתה של קרן הודית-ישראלית לחדשנות במו"פ ובטכנולוגיה.

הסכם לתוכניתת עבודה לשלוש שנים לשיתוף פעולה בפיתוח חקלאי בין המשרד לחקלאות ההודי לבין מש"ב במשרד החוץ.

שלושה הסכמים הנוגעים לתחום החלל בין הארגון ההודי לחקר החלל ISRO לבין סוכנות החלל הישראלית, ושני הסכמים הנוגעים לתחום המים על רפורמה בשירותי מים מדינתיים בהודו.

בנוסף, חתמו הצדדים על הסכמה כללית משותפת הנוגעת ליחסים ביניהן, וזאת על פי השיחות שערכו בימים האחרונים שני המנהיגים.

תגיות:ישראלהודוביקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה