חדשות בארץ

סגן נשיא המרכז האקדמי שלם קורא ליהודי ארה"ב: "הפסיקו לתרום לבתי חולים בישראל"

דניאל גורדיס, סגן נשיא המרכז האקדמי שלם, קורא ליהודי ארה"ב המתנגדים למדיניות הממשלה בעניין הרפורמים והקונסרבטיבים להפסיק לתרום לבתי חולים בישראל – ולהביא לקריסתה של חברת אל-על

  • י"א תמוז התשע"ז
בעיגול: דניאל גורדיס (צילום: shutterstock)בעיגול: דניאל גורדיס (צילום: shutterstock)
אא

דניאל גורדיס הוא סגן נשיא המכון האקדמי שלם, מכון שהופך בר-השפעה ביותר ויותר בשנים האחרונות בציבוריות הישראלית, בין השאר דרך תכניות לימוד שהוא מעביר בבתי הספר הממלכתיים. לאחרונה, כתב גורדיס מאמר בג'רוזלם פוסט הקורא ליהודי אמריקה לא לתרום לישראל עד ש'תתקן את דרכיה' לגבי היחס לרפורמים ולקונסרבטיביים. במאמר המשך שפרסם שלשום ב'טיימס אוף איזראל', גורדיס ממשיך את הקו הזה.

"לישראלים לא אכפת שאתם כועסים", כתב גורדיס. "יהיה להם אכפת אם הכעס שלכם ישפיע עליהם...אלה החיים במזרח התיכון".

בהתאם לכך, הוא מציע, יש להשתמש בהשפעה של הכסף האמריקאי הזורם לישראל. "השאלה היא האם ליהודי אמריקה תהיה האחדות והאומץ לעשות את זה...הצעתי שיהודים אמריקאים ישקלו להפסיק לתרום כסף לבתי חולים ישראלים. אם נתניהו רוצה למנות אדם חרדי שעוין בגלוי את היהודים הלא אורתודוקסים לשר בריאות (שזו בעצמה בדיחה, כי ליצמן לא למד אפילו יום אחד באקדמיה), זו הזכות שלו. אבל אז, משרד הבריאות צריך לסבול. ישראלים צריכים לפחד כל כך ממה שכוח הכסף האמריקאי יגרום לשירותי הבריאות שלהם, שלביבי יהיה ברור שליצמן הוא רעיל. ואם ראש הממשלה ימנה את ליצמן או הדומים לו לתפקיד אחר – הלחץ ינוע לאותו מקום".

במאמרו המקורי בג'רוזלם פוסט, גורדיס הציע גם החרמה של אל על. "ציינתי שאם רק יסרבו לטוס באל על, יהודי אמריקה יוכלו להביא את חברת התעופה הזו לברכיים. אין לי שום דבר נגד אל על, אבל אל על היא נושא ביטחון קריטי עבור ישראל. אף ראש ממשלה לא יכול לתת לאל על לקרוס, ואל על שורדת בקושי. אם יהודי אמריקה פשוט יקנו כרטיסים מיונייטד או דלטא, הם יוכלו ליצור בעיה ענקית לראש הממשלה".

אפילו חלק ממנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים הביעו הסתייגות פומבית מהטקטיקות שמציע גורדיס, ודיברו על היותם 'עזרה לקמפיין ההחרמה והדה-לגיטימציה נגד ישראל'. אבל במאמרו החדש, גורדיס לא חוזר בו בשום אופן. הרקורד שלי מוכיח שאין לי שום כוונות לחסל את מדינת ישראל, הוא מתגונן. אבל במקום לסיים את קיומה של המדינה, הוא רוצה להיות בטוח שהיא תתנהל בדיוק כפי שהוא רוצה – תחת איומי הארנק האמריקאי. "הנקודה שלי היא שאתם (יהודי אמריקה) נמצאים בעמדה ייחודית להפוך את הדמוקרטיה הישראלית לחזקה יותר בכך שתבטיחו שפלורליזם דתי...נמצא תמיד בזיכרונם של מקבלי ההחלטות בישראל, בין אם אוהבים זאת ובין אם לאו".

תגיות:בית החוליםתרומותיהודי ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה