פוריות

שש סיבות לצניחה העולמית בפוריות הגבר

עקרות אצל גברים היתה פעם תופעה נדירה, אבל היום כמעט מחצית מהזוגות המתקשים להביא ילדים סובלים מבעיית פוריות אצל הגבר. שישה גורמים לצניחה בפוריות אצל הגברים – רובם כאלה שאפשר להימנע מהם

  • י' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעם, כשזוג התקשה להביא ילדים לעולם, הניחו כמעט אוטומטית שהבעיה אצל האישה. ואכן, בעיות פוריות היו נדירות אז אצל גברים. אבל היום השתנה המצב, ומומחים לפוריות נוהגים לסווג לפחות ארבעים אחוז מהזוגות המתקשים להביא ילדים כסובלים מבעית פוריות אצל הגבר. בנוסף, מחקרים בכל רחבי העולם אכן מעידים שפוריות הגבר נמצאת במגמת ירידה תלולה מאז שנות התשעים לפחות.

למה זה קורה? הנה הסיבות הידועות לנו עד היום:

1. תזונה לקויה. זו, אגב, הגישה העיקרית של רבים מהעוסקים ברפואה האלטרנטיבית, שמכתיבים שינוי תזונה לגברים הסובלים מקשיי פוריות – טיפול שאכן נהנה מאחוזי הצלחה לא מעטים. התזונה המערבית לעיתים קרובות מובילה לתת-תזונה: כלומר מצב שבו האדם שבע ואפילו סובל מעודף משקל, אבל הגוף שלו לא מקבל את הרכיבים החיוניים עבורו בכמות מספקת.

2. עישון. האזהרה על קופסת הסיגריות? היא לא סיפורי סבתא אלא מדע מבוסס ובדוק. גברים מעשנים נמצאים בסיכון גבוה הרבה יותר לבעיות פוריות. אותה השפעה שלילית, אגב, יש גם לעישון סמים – אפילו כאלה הנחשבים 'סמים קלים'.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. חשיפה לכימיקלים בעלי השפעה הורמונלית. החשודים הם רבים, מפלסטיק המכיל ביספנול A ועד חומרים במזון, במים, ואפילו באוויר. חוקרים בכל העולם כבר תיעדו שינויים במערכת ההורמונלית הן אצל גברים והן אצל נשים בעולם המערבי בעקבות החשיפה לכימיקלים האלה. הירידה בפוריות הגבר היא חלק מהשינויים הללו.

4. השמנת יתר. כמו אצל נשים, גם אצל גברים השמנת יתר מעלה את הסיכון לסבול בבעיות פוריות, ואכן יש קורלציה בין תחילת מגיפה ההשמנה העולמית להופעתן של יותר ויותר בעיות פוריות אצל גברים.

5. חשיפה לחום. גברים שעובדים באורח קבוע בסביבה חמה (שפים במטבח, למשל) וכן כאלה שמעדיפים לבוש מהודק נמצאים גם הם בסיכון לבעיות פוריות.

6. צריכת אלכוהול. לא שחסרים חסרונות בריאותיים אחרים לאלכוהול, אבל גם מי שאדיש להם, צריך לשים לב לנקודה הזו: צריכת אלכוהול יכולה לפגוע בפוריות.

תגיות:פוריותגברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה