חדשות בארץ

המשבר בהדסה: נכשל הגישור, מסתמן מתווה חדש

אחרי חמישה ימים של גישור, נראה כי הניסיונות כשלו. כעת מסתמן מתווה חדש: פיצול הרופאים המתפטרים בין בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המשבר בהדסה שפרץ עקב התפטרותם של רופאי המחלה ההמטואונקולוגית, מסרב לדעוך. בסוף השבוע שעבר נוהל ניסיון גישור, וביום חמישי האחרון אף הגיע שר הבריאות ליצמן בעצמו אל בית המשפט העליון ושוחח עם הורי הילדים החולים ועם הרופאים המתפטרים. בנוסף, הוא גם ניהל שיחה עם מנהל בית החולים שערי צדק, שם ביקשו הרופאים להקים מחלקה חדשה. זאת למרות שמתחילת המשבר הוא אחז בדעה שאין שום אפשרות לפתוח מחלקה בשערי צדק.

הערב (שני) לאחר חמישה ימים של ניסיונות, נראה שהגישור נכשל והאופציה יורדת מהפרק. המגשר – השופט בדימוס אלייקים רובינשטיין צפוי להעלות אפשרות למתווה חדש, על פיו יעברו שלושה רופאים מבין המתפטרים למרפאה חדשה שתיפתח בשערי צדק, ביניהם גם פרופ' מיקי ויינטראוב, מנהל המחלקה הפורש מהדסה, ואילו הרופאים האחרים ישובו לטפל בילדים בהדסה.

בנוגע לאפשרות הזו, ציין שר הבריאות ליצמן את תגובתו למגשר: "כל גורמי המקצוע במשרד הבריאות סבורים שפיצול המחלקות בירושלים הוא מעין 'משפט שלמה', שהרי הדבר יביא לשתי מחלקות בינוניות וחלשות ביכולתן המקצועית. הדבר יפגע באופן אנוש באיכות הטיפול בילדי ירושלים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, הגיב על כך: "משרד הבריאות לא פותר אף בעיה בהודעתו המצערת. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח, יש למצוא מענה הולם לילדים החולים. לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב של בית החולים שערי צדק".

תגיות:משבר הדסהרופאיםשערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה