חדשות בעולם

ארגנטינה: קשיש בן 128 טוען שהוא היטלר, ומסעיר את הרשת

לאחר שבעבר פרסמנו מספר כתבות בנושא, ביומיים האחרונים שוב תופסות הכותרות הללו מקום ומיליוני גולשים ברחבי העולם טוענים: ישנו קשיש בן 128 בשם הרמן גוטנברג - שחי בכפר קטן בארגנטינה, וטוען שהוא אדולף היטלר

בעיגול הרמן גוטנברג (צילום: shutterstock)בעיגול הרמן גוטנברג (צילום: shutterstock)
אא

לאחר שבעבר פרסמנו מספר כתבות בנושא, ביומיים האחרונים שוב תופסות הכותרות הללו מקום ומיליוני גולשים ברחבי העולם טוענים: ישנו קשיש בן 128 בשם הרמן גוטנברג - שחי בכפר קטן בארגנטינה וטוען שהוא אדולף היטלר.

עוד מוסיפים הגולשים לטעון כי מי שגילה וחשף אותו הוא המוסד הישראלי - שהצליח להתחקות אחריו במסגרת 'ציד אחרוני הנאצים', ואף חשף את העובדה שהוא חי כ-70 שנה בארגנטינה, עם דרכון מזויף שהונפק על ידי הגסטפו.

גורמים אחדים ברשת טוענים כי מדובר בדיווח שהגיע מאתר סאטירי בארגנטינה - אולם מראיון שביצענו באתר עם שני עיתונאים בריטיים שחיברו את הספר 'זאב אפור: בריחתו של אדולף היטלר' - עולה תמונה שונה לחלוטין.

אחרי שחקרו את הנושא לעומקו ולרוחבו, לצד עדויות ראייה – טוענים השניים בספרם כי על פי בדיקת DNA של הגולגולת שנמצאה בבונקר (שבו לכאורה התאבד היטלר) - הוכח כי הגולגולת אינה של היטלר, ועד היום לא נמצאו הוכחות פורנזיות וחותכות לטענה שהוא התאבד.

בראיון שהעניק לעיתון הארגנטינאי 'אל פטרויטה' – טען אותו הרמן גוטנברג כי הגיע לארגנטינה בשנת 1945 עם הדרכון המזויף, וכי דמותו של הרמן גוטנברג היא בעצם בדויה. "נאלצתי להעמיד פנים 70 שנה בצל, כדי להימנע מרדיפות היהודים ופעילי זכויות האדם", טען גוטנברג בראיון.

מדוע הוא משחרר את המידע דווקא כעת? לטענתו הסיבה טמונה בכך שהמודיעין הישראלי הפסיק לרדוף אחרי הפושעים הנאצים כבר לפני שנה. אשתו שהתראיינה ימים ספורים לאחר הווידוי שלו, מיהרה לציין כי הוא סובל מדמנציה, אך לא שללה את הדברים שאמר.

קראו כאן את הראיון המלא עם העיתונאי הבריטי ג'רארד וויליאמס, אחד ממחברי הספר 'זאב אפור'

תגיות:שמועהארגנטינההיטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה