חדשות בעולם

מסמך FBI: היטלר לא התאבד, אלא נמלט וחי בשיבה טובה

ה-FBI שחרר מסמך המעיד כי אדולף היטלר ימ"ש ביים את התאבדותו בגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה, ולמעשה חי עד שיבה טובה בארגנטינה, ומת בשנות ה-60. ממשלות ארה"ב וארגנטינה ידעו זאת, אך טרחו להסתיר את הסוד הגדול מעיני העולם

אא

לסיפורים חמים נוספים, הירשמו לניוזלטר היומי "הידברות היום".

כיהודים נחשפנו רובנו לסיפור ההתאבדות של צורר היהודים ימ"ש - אדולף היטלר, שלפי גרסת הסובייטים שם קץ לחייו בבונקר בגרמניה, בתאריך ה-30.4.45.

אלא שלאור מסמך חדש ששחררה לאחרונה הבולשת האמריקנית (FBI) - עולה תמונה אחרת לחלוטין, המעוררת רגשות קבס וחלחלה, לא פחות מאשר זעם וטינה. המסמך הוא בעצם מכתב שנשלח לסוכנות ממודיע לא מזוהה, שהסכים להחליף מידע תמורת קבלת מקלט מדיני.

האם זהו היטלר ימ"ש בזקנותו?האם זהו היטלר ימ"ש בזקנותו?

האם זהו היטלר, כפי שנראה בארגנטינה?האם זהו היטלר, כפי שנראה בארגנטינה?

המידע שחלק אותו גורם עם סוכני הבולשת, הותיר אותם פעורי פה: הוא ידע לומר שהיטלר חי בארגנטינה ונמנה על צוות בן ארבעה אנשים שביקרו בצוללת הגרמנית שעגנה בחופי ארגנטינה לאחר המלחמה, ובה לא מעט פושעים בכירי המפלגה הנציונל-סוציאליסטית. עוד הוסיף המודיע וטען שהממשלה הארגנטינאית דאז, סייעה להיטלר בבניית מקום מסתור, ואף הזהירה את תושבי הכפרים סביב - לבל יבגדו, ולבל ידברו דבר וחצי דבר אודות מקום הימצאו של הדיקטטור הנאצי.

בגידת ה-FBI

כעת, באיחור של 70 שנה - שאלות רבות נותרות תלויות בחלל, ללא מענה: מדוע התאמצה כל כך הבולשת, להסתיר את המידע החשוב במשך 70(!) שנה תמימות? מדוע אף לא אחד מן הסוכנים, העז להדליף את המידע על מקום הימצאו האמיתי של היטלר, החוצה? איך זה שהיטלר ימ"ש הצליח להערים על הסובייטים, ולגרום להם להאמין שגופתו היא זו שנמצאה בבונקר? ואולי בכלל מדובר בקונספירציה משותפת שבה מעורבים, בנוסף לאמריקאים ולארגנטינאים, גם הסובייטים בעצמם?

ובאשר לארגנטינה – הלא גם אדולף אייכמן מצא בה מקלט עד אשר נתפש על ידי סוכני המוסד בשנת 1960 - למעלה מ-20 שנה לאחר שביצע את פשעי המלחמה הזוועתיים. וכעת, האמנם יעלה על הדעת שמדובר בצירוף מקרים ותו לא?

חלקי המכתב שנשלח לסוכנות הביוןחלקי המכתב שנשלח לסוכנות הביון

ניתן לראות את שמו של היטלר מתנוסס במכתבניתן לראות את שמו של היטלר מתנוסס במכתב

יתכן כי הממצאים המקדימים, המובילים ל'טעות הפטאלית' נמצאים בכלל בידיהם של שני העיתונאים הבריטיים, ג'רארד וויליאמס וסימון דאנסטן, שכתבו את הספר 'זאב אפור: בריחתו של אדולף היטלר'.

לאחר שחקרו את הנושא לעומקו ולרוחבו, טוענים השניים בספרם כי על פי בדיקות DNA, הגולגולת שנמצאה בבונקר – אינה של היטלר, וכי עד עצם היום הזה, לא נמצאו הוכחות פורנזיות וחותכות לטענת ההתאבדות שלו. בנוסף מביאים השניים עדויות של עדי ראייה, שמספרים על חוויות 'אישיות' עם היטלר כגון מלצר ששירת אותו בבית המלון 'עדן' בו שהה ואנשים אחרים שבאו עמו במגע יומיומי.

אז איך בכל זאת נוכל ליישב את הסוגיה הסבוכה?

בכוחו של הספר והכתוב בו, לשפוך אור חדש על נסיבות 'היעלמותו' המחשידות של היטלר מגרמניה של אחרי המלחמה: העיתונאים הבריטיים מצדם ממשיכים לדבוק בסברה כי הבולשת האמריקנית מצאה לנכון לאפשר את בריחתו של היטלר, לאחר שהבינה כי בכך תוכל להיחשף לטכנולוגיות נאציות מתקדמות, וככל הנראה - לא רצתה לפספס את הזדמנות הפז.

מהי האמת לאמיתה? נראה שלמרות הממצאים, עדיין אין תשובה מניחה את הדעת.

צילום מסך מאתר ה-FBI, ובו המסמך המדוברצילום מסך מאתר ה-FBI, ובו המסמך המדובר

הכניסה למלון עדןהכניסה למלון עדן

מלון עדן בארגנטינהמלון עדן בארגנטינה

תכנים מעניינים נוספים באתר הידברות:

הרב לסרי וצוות ערכים הותקפו במיאמי. כל הפרטים

כל שיעורי והרצאות הרב זמיר כהן, במקום אחד

צפו: תעמולת בחירות משנות ה-80-90

סרטים מצחיקים, מקבצי הומור, סרטי טבע ודברים מעניינים - במדור רץ ברשת

אפליקציית הידברות להורדה

תגיות:היטלרהתאבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה