ונשמרתם

"שלשום כמעט דרסתי ילדה על הובר בורד": פוסט חשוב שכל אחד צריך לקרוא ולשתף

אחד הפוסטים החשובים שנתקלנו בהם, לא רק בשל כלי התחבורה החדש, הטרנדי והמסוכן שנמצא על הכבישים ומסכן לא רק את הילדים ש'מתלהבים' ממנו אלא גם את שאר המשתמשים בדרך. קראו ושתפו

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

את הפוסט הזה פרסם בחור בשם רועי פלג, וזה אחד הפוסטים החשובים ביותר שנתקלנו בהם. הורים, הילדים כבר יצאו לחופש אבל זו אינה הסיבה היחידה שצריכים לפקוח שבע עיניים ולשמור על האוצרות שלנו מכל משמר, כדי להימנע מאסונות. "שלשום כמעט ודרסתי ילדה על הובר בורד", כותב פלג בפוסט. "והחלק העצוב יותר הוא שהיא אפילו לא יודעת".

זה קרה בעפולה, בשעות הצהריים. "הגעתי לכיכר והתחלתי להסתובב בה במטרה לפנות שמאלה, אבל כשבאתי לצאת מהכיכר – הגיחה במהירות ילדה בת 10 על הובר בורד, אל מעבר החצייה. לא הספקתי לראות אותה מגיעה. זה היה כל כך מהיר, והעיניים שלי לא הספיקו אפילו לקלוט בזווית הראייה את הגיחה המהירה שלה משמאל. חלפתי על פניה בבהלה והתסריטים התחילו לרוץ בראש. הבטתי במראה אחורנית כדי לנסות להבין מה בכלל קרה כאן, וראיתי שהרכב מאחוריי עצר".

לדבריו, הילדה כלל לא שמה לב למתרחש סביב, והמשיכה לחצות עד שהגיעה לצד השני של הכביש. "היא לא נבהלה, לא עצרה ולא הרגישה כלום. פשוט המשיכה בשלה. היא בכלל לא הסתכלה על הכביש, כי העיניים שלה היו שקועות לאורך כל הזמן הזה – בסמארטפון שלה! ואין לה מושג כמה היא הייתה קרובה להיות מתחת לגלגלים של האוטו שלי, למרות שכל מי שמכיר אותי יודע שאני אחד הנהגים הזהירים, הסובלניים והאדיבים בכביש".

 

"חשוב שכולנו נבין: הכלי ה'טרנדי' והתמים הזה – הוא סכנת חיים"

ממשיך פלג ומתאר את הסיטואציה, שלמעשה יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. "אני ערני, אחראי, שומר על חוקי התנועה ועל כל אחד אחר שחולק איתי את הדרך, אבל שלשום כמעט והפכתי ל'עבריין תנועה' – אחד כזה שפגע, דרס ילדה קטנה במעבר החצייה, בצהרי היום.

"המחשבה הזאת, שיכולתי לשלוח את הילדה הקטנה הזו לבית חולים 'העמק' הסמוך ביום האחרון לפני חופשת הקיץ – מזעזעת אותי בכל פעם שאני נזכר בזה. למה אני מספר לכם את זה? בקיבוץ שבו אני מתגורר אני נחשף מדי יום לעשרות ילדים ובני נוער רכובים על הובר-בורד, וחשוב שכולנו נבין – הכלי ה'טרנדי' והתמים הזה – הוא סכנת חיים! הילדים שרוכבים עליו כלל אינם מבינים את הסכנות שגלומות בשימוש בכלי תחבורה שכזה. הם לא רואים את הדרך כמו שהנהג המבוגר רואה אותה, הם רוכבים על הכלים עם הסמארטפון ביד ולא מעיפים מבט אל הדרך".

בנקודה זו פונה פלג אל ההורים ומבקש להסב את תשומת לבם לסכנה, ואף להקדים לקחת את המושכות לידיהם – רגע לפני שיהיה זה מאוחר מדי. "הורים יקרים, אני מתחנן – בואו נמנע את האסון הבא. אם קניתם לילדיכם הובר-בורד או כל כלי תחבורה אחר, בבקשה מכם תסבירו להם את הסכנות, תלבישו אותם במיגון המתאים, ובחייכם – תמנעו מהם את השימוש בסמארטפון בזמן הנסיעה. בואו נעבור את הקיץ הזה בשלום ובבטיחות", סיכם.

תגיות:משחקיםזהירותדרכיםחופשנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה