חדשות בארץ

פרשה חמורה: קבלני שיפוצים גנבו כלי נשק מצה"ל ומכרו אותם לארגוני פשיעה

הותר לפרסום: 33 נשקים ותחמושת נגנבו מבסיס צה"ל בדרום על ידי קבלני שיפוצים, ונמכרו לארגוני פשיעה בצפון

  • ט' תמוז התשע"ז
חלק מכלי הנשק שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)חלק מכלי הנשק שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)
אא

אחים שהועסקו בבסיס שדה תימן כקבלני שיפוצים, פרצו לנשקייה, גנבו כלי נשק ותחמושת ומכרו אותם לארגוני פשיעה - כך עולה מחקירת המשטרה, שהותרה הבוקר (שני) לפרסום. בפרשה נעצרו שישה חשודים, שישה תושבי באר שבע והצפון.

הפרשה החלה לפני למעלה מחודש, כאשר התקבלה במוקד 100 של המשטרה תלונה אודות התפרצות לנשקיה בבסיס שדה תימן בדרום וגניבת עשרות נשקים. כבר בתחילת החקירה עלה החשד כי בפרשה מעורבים קבלני צבע אשר עבדו בשיפוצים בבסיס, ובלשי המשטרה החלו בפעילות איסוף ראיות מדוקדקת בשילוב שימוש באמצעים טכנולוגים.

התפתחות החקירה הובילה גם לחשודים נוספים תושבי צפון הארץ, שניים מהם קרובי משפחתו של המחבל נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף לפני שנה וחצי.  

מן החקירה עלה כי המהלך תוכנן לפרטי פרטים: בבוקר יום שישי, 27 במאי, ביצעו את ההתפרצות לבסיס ובסיומה העמיסו לתוך רכבם את עשרות כלי הנשק. שני האחים, החשודים העיקריים בפרשה, מכרו עוד באותו היום עשרה כלי נשק לארגוני פשיעה בדרום, שמונה עשר כלי נשק לארגוני פשיעה בצפון ולאחר ארבעה ימים נמכרו עוד חמישה כלי נשק נוספים לארגוני הפשיעה בצפון. כלי הנשק הוטמנו בתא המטען של הרכב שהגיע לנקודת חבירה בתחנת דלק בכביש 6, שם התחלפו החשודים בכלי הרכב. לאחר מספר ימים נפגשו החשודים בבתי קפה על מנת להעביר את התשלום.

לאחר גיבוש חומר הראיות, עברה החקירה הסמויה לשלב הגלוי, החשודים נעצרו בזה אחר זה ומעצרם הוארך מעת לעת.

שניים מהחשודים הם תושבי באר שבע שתכננו, ביצעו את ההתפרצות לנשקיה בשדה תימן וסחרו בו וארבעה חשודים נוספים תושבי צפון הארץ אשר קנו את כלי הנשק וסחרו בו. במהלך פעילות המשטרה נתפסו, פרט ל-11 כלי הנשק שנגנבו מהנשקייה, גם רובה קרבין ושני אקדחים, סמים מסוגים שונים בשווי משוער של 200,000 שקלים. כמו כן נתפס ברשותם ציוד צבאי הכולל אפודים, צייני לייזר ועוד.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בפרשה חמורה של גניבת עשרות כלי נשק מנשקיה בתוך בסיס צבאי וסחר באמצעי הלחימה בשני קצוות הארץ, דרום וצפון".

חלקים מכלי הנשק שנתפסו:

 

תגיות:גניבהנשקצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה