חדשות בארץ

כבשן ברחבי הארץ: גל החום יגיע לשיאו

גל החום שפקד את ישראל בימים האחרונים יגיע היום לשיאו, ועומס חום כבד ישרור בכל הארץ

  • ט' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גל החום שפקד את אזורנו בימים האחרונים יימשך ויגיע היום (שני) לשיאו. הטמפרטורות יהיו גבוהות במידה ניכרת מהממוצע וישרור עומס חום כבד עד קיצוני בכל אזורי הארץ.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 26-42, קצרין 22-38, צפת 25-36, טבריה 26-43, נצרת 25-38, חיפה 25-33, ירושלים 26-38, תל אביב 26-33, אשקלון 25-38, עין גדי 32-46, באר שבע 21-40, ערד 24-39, מצפה רמון 24-38, אילת 29-44.

אמש מסרה חברת החשמל כי שיא הביקוש לחשמל נשבר במהלך היום ועמד על 12,438 מגה-וואט לעומת 12,202 מגה-וואט בקיץ 2016. השיא נשבר ביום ראשון בשעה 15:03.

מחר (שלישי) יימשך גל החום בכל הארץ, אולם צפויה ירידה קלה ולא משמעותית בטמפרטורות.

ביום רביעי תחול ירידה בטמפרטורות ותורגש הקלה בעומס החום. עם זאת, עדיין יהיה חם מעט מהרגיל לעונה והביל במישור החוף.

ביום חמישי ייעשה מעונן חלקית עד בהיר ותחול ירידה נוספת בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה.

בארגון מגן דוד אדום יוצאים בהנחיות לציבור כיצד לטפל בעילפון: כאשר הנפגע מתלונן על הרגשת עילפון, יש להנחות אותו לשבת ולשים את ראשו בין רגליו או לשכבולהרים את רגליו. במקביל, יש לחייג מיד 101 ולהזעיק עזרה, וכן לשחרר בגדים לוחצים להקלת הנשימה.

עוד מסבירים במד"א כי במזג האוויר הכבד השורר בימים אלו צפויים עלפונות, כאשר הסימפטומים האופייניים הם: חולשה כללית, הזעה, כאבי ראש, בחילות והקאות, דופק ונשימה מואצים.

בשלבים מתקדמים ייתכנו: דיכוי הכרתי עד אובדן הכרה, פרכוסים והפרעות בקצב הלב.

כאשר מזהים נפגע הסובל מהתייבשות, יש להעבירו למקום מוצל וקריר לשם מנוחה מוחלטת בישיבה או בשכיבה. יש להקפיד על החזרת נוזלים, תוך עדיפות לשתיה ממותקת. אם הנפגע אינו מתאושש או במקרה חירום יש להזעיק את כוחות ההצלה.

במקרים של חוסר הכרה, יש לחייג מידית למוקד 101 ולהזעיק את מד"א, להעביר את הנפגע למקום מוצל וקריר, לשמור על נתיב אוויר פתוח ולדאוג לקירור הנפגע.

עוד מזהירים בארגוני ההצלה להישמר מפני שכחת ילדים ברכבים. הטמפרטורה ביום כזה עשויה לטפס ברכב סגור ל-80 מעלות ולגרום לתמותה מידית או לנזק מוחי בלתי הפיך.

תגיות:מזג אווירחוםקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה