חדשות בארץ

הצעת פשרה במשבר הדסה: המחלקה תעבור לשלוחת הר הצופים

המלקה ההמטו-אונקולוגית תקום מחדש בבית החולים הדסה שבהר הצופים, בניהולו של פרופ' מיקי ויינטראוב. הצדדים עדיין לא הגיבו על ההצעה

  • ח' תמוז התשע"ז
מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: פלאש 90)מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שלושה ימי גישור שבהם לא הושגה התקדמות, הוצג בסוף השבוע מתווה חדש לפתרון הסכסוך בהדסה, הנשקל ברצינות על ידי הצדדים – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

על פי ההצעה, הנשקלת ברצינות על ידי הצדדים, תוקם מחלקה המטו־אונקולוגית לילדים בבית החולים הדסה, אבל בשלוחת הר-הצופים ולא בעין-כרם. שגם בית החולים בהר-הצופים נמצא תחת ניהולו של מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, המחלקה עצמה תפעל ללא מעורבותו, והרופאים יהיו עובדי מדינה הכפופים ישירות למשרד הבריאות. המחלקה תנוהל, כמקודם, על ידי פרופ' מיקי ויינטראוב, והיא תהיה בצם "מובלעת" חיצונית בתוך בית החולים.

בשלב הראשון אמורה המחלקה החדשה לתת מענה לילדים שנמצאים כרגע בבתי חולים שונים ברחבי הארץ לאחר שעזבו את המחלקה בעין כרם. בשלב הבא ידונו בכירי משרד הבריאות האם להפוך את המחלקה הזו למחלקה קבועה, או למצוא פתרון אחר.

אחד הגורמים המעורבים בסכסוך הסביר כי "חייבים קודם כל להוריד את הלהבות ולפתור את המשבר הראשוני על מנת לא לפגוע בבריאות הילדים. רק לאחר שיהיה שקט, נוכל לדון בפתרון ארוך טווח".

היום, בשעה ארבע אחר הצהריים, יציג השופט בדימוס אליקים רובינשטיין בפני שופטי בג"ץ את התקדמות שיחות הגישור בין הצדדים. אם הצדדים יסרבו למתווה שהוצע ולא יעלה פתרון אחר, ייאלץ המגשר להודות בכישלון השיחות והסוגייה תגיע להכרעה משפטית.

בניגוד לפרסומים ביממה האחרונה, לא נבחן ברצינות שום מתווה שכולל מעבר של המחלקה לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה, שנמצא במזרח ירושלים. במשרד הבריאות הסבירו אתמול: "מאחר שכחלק מההסדר תיתכן ירידה בפעילות בהדסה בנוגע לתושבי הרשות הפלסטינית, נבדקו האלטרנטיבות לטיפול העומדות בפניהם. אין כל כוונה להפנות את תושבי ישראל לאוגוסטה ויקטוריה".

בנוגע למגעים בין הצדדים, השיב משרד הבריאות ל'ידיעות אחרונות': "אנחנו לא מתייחסים להצעות שעולות בהליך הגישור"

תגיות:הדסהבית החוליםהר הצופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה