עובדות שלא ידעתם

7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם: צבע העיניים הנדיר ועיבור הכרישים

איזו מדינה לא מאפשרת לאנשים עם משקל עודף לקבל אזרחות, למה עיניים ירוקות הן דבר כל כך מיוחד, ומה הצבע האמיתי של פרוות דובי קוטב?

  • ח' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש....אנשים עם משקל עודף רב לא יכולים להגר לניו זילנד? המדינה הפסטורלית רוצה לקבל רק מהגרים עם מצב בריאות די פסטורלי. בהתאם לכך, כל מי שה-BMI שלו הוא 35 או גבוה יותר לא יקבל אישור להתאזרח במדינה. הסיבה? רצון להגן על כספי משלמי המיסים ולהימנע מהגדלת ההוצאות הרפואיות שהמדינה מכסה.

2. האם ידעתם ש...ברק הוא חם פי שש מהשמש? אם תהיתם למה כולאי ברק הם חלק בלתי נפרד מהנוף של ארצות רבות, או מדוע פגיעת ברק – כשהיא מתרחשת – היא כה קטלנית, זו התשובה.

3. האם ידעתם ש... צבע ירוק הוא הצבע הנדיר ביותר עבור עיניים? רק לשני אחוזים מאוכלוסיית העולם יש עיניים ירוקות. אולי בגלל נדירות הצבע הזה, בעבר אנשים עם עיניים ירוקות נחשדו כבעלי כוחות כישוף.

4. האם ידעתם ש...פרוות דובי קוטב כלל איננה לבנה? למעשה, כל שיערות הפרווה הן שקופות. הסיבה היחידה שדובי קוטב נראים לנו לבנים היא משום שהאוויר בתוך כל שיערה מפזר אור מכל הצבעים. דברים שנראים לנו לבנים נראים כך כאשר חפץ מסוים מחזיר את כל גלי האור הנראים לעין, במקום לספוג חלק מהם.

5. האם ידעתם ש...אחרי פעילות גופנית, לוקח לטמפרטורת הגוף חמש שעות כדי לחזור לנורמה? אם תהיתם פעם למה השפעת שיעור ספורט נמשכת כל כך הרבה זמן, ולמה גם אחרי מקלחת עדיין חם לכם – זהו חלק מהתשובה.

6. האם ידעתם ש...תקופת העיבור של כרישים היא הארוכה ביותר בעולם החי? שנתיים זה משך סטנדרטי של הריון בעולם הכרישים, וכריש נקבה מסוג Frilled Shark תהיה בהריון במשך שלוש שנים וחצי!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. האם ידעתם ש...הפרי הנאכל ביותר בעולם הוא המנגו? שלא כמו דברים אחרים שמנצחים בתחרויות 'הנאכל ביותר', במקרה הזה תזונאים רק מתמוגגים מנחת. המנגו טוב לכל דבר בערך, ממכת חום ועד מחסור בברזל. בתיאבון.

תגיות:מנגוכרישעובדותברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה